نماینده ویژه آمریکا مشروعیت طالبان را به برخورد این گروه با زنان خلاصه کرد

Submitted on پ., 12/08/2022 - 10:18

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان پس از چند روز سرانجام جزییات گفتگوی خود با ملایعقوب، وزیر دفاع طالبان را که اخیرا با او در امارات متحده عربی دیدار کرده، شریک کرده است.

توماس وست در برگه توئیتر خود در این مورد نوشته که در این دیدار درمورد وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در افغانستان به ویژه برای زنان و دختران افغانستان با وزیر دفاع طالبان گفتگو کرده است.

توماس وست در این گفتگو به‌گونه‌ای مشروعیت داخلی و بین‌المللی طالبان را به چگونگی برخورد طالبان با زنان و دختران در افغانستان خلاصه کرده و از طالبان خواسته تا به حقوق زنان  و دختران برای تحصیل و کار احترام بگذارند.

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در بخشی از پیام خود چنین نوشته که «ثبات اقتصادی و اجتماعی کشور (افغانستان) و مشروعیت داخلی و بین‌المللی طالبان به شدت به رفتار آنها با مادران و دختران افغانستان بستگی دارد.»

پیشتر، وزارت دفاع طالبان پس از این دیدار در اعلامیه‌ای نوشته بود که ملایعقوب در این دیدر به نماینده ویژه آمریکا اطمینان داده که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و از آمریکا خواسته تا به «تمامیت ارضی» افغانستان احترام بگذارد.

آمریکا درحالی مشروعیت طالبان را به برخورد با زنان خلاصه کرده که پس از یک سال از به قدرت رسیدن دوباره این گروه در افغانستان، هنوز هیچ کشوری حکومت آنان را به رسمیت نشناخته است.

گفته شده که اساسی‌ترین خواست جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان، احترام به حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر است.

دو خواست اصلی که طالبان هیچ یک را عملی نکرده و به شدت به گفته دیپلومات‌های خارجی، به شدت درحال طالبان‌سازی افغانستان پیش می‌روند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز