نه به اسلام‌ هراسی: نامه‌ای برای حمایت از امیرا القاوابی

Submitted on ی., 02/05/2023 - 13:59

نه به اسلام‌ هراسی: نامه‌ای برای حمایت از امیرا القاوابی

حدود سی شخصیت برجسته کبکی، از جمله فیلسوف چارلز تیلور و وکیل جولیوس گری، نامه‌ای را در حمایت از نماینده ویژه مبارزه با اسلام‌ هراسی در دولت فدرال، امیرا القاوابی، که از زمان انتصابش در مرکز جنجال‌ها قرار داشته است، امضا کرده‌اند.

«ما نیز نسبت به نگرانی‌هایی که از زمان انتصاب او مطرح شده است حساس هستیم، اما چالش‌های پیشروی او قابل‌توجه بوده و ما معتقدیم که باید به خانم القاوابی برای انجام وظایفی که به او داده شده، فرصت داد.»

این نامه علاوه بر چارلز تیلور و جولیوس گری، توسط بوفلدجا بن عبدالله، یکی از بنیان‌گذاران و سخنگوی مسجد کبک و همچنین فیلسوف میشل سیمور و روزنامه‌نگار آن لاگاسی داوسون امضا شده است.

آنها ادامه می‌دهند: «ما آماده مشارکت در گفت‌وگویی سازنده پیرامون این موضوعات پیچیده و حساس هستیم و متعهد به مبارزه با همه پیش‌داوری‌ها، هر چه که باشد، همچنان ادامه می‌دهیم.»

در پی اعتراضاتی که هفته گذشته نسبت به انتصاب او به وجود آمد، امیرا القاوابی روز چهارشنبه از مردم کبک عذرخواهی کرد. اما این عذرخواهی نه دولت ائتلاف آینده کبک (CAQ) و نه بلوک کبکوا که خواستار استعفای او هستند را قانع نکرد.

در سال ۲۰۱۹، این ستون‌نویس سابق در مورد قانون سکولاریسم ایالتی، لایحه ۲۱، نوشته بود که به نظر می‌رسد اکثریت کبکی‌ها تحت‌تأثیر احساسات ضداسلامی ژان فرانسوا روبرژ، وزیر کبک، قرار دارند. این اظهارات او غیرقابل‌قبول توصیف شده و کبکی‌ها را ناراحت کرده بود.

این نامه ابتکار محققِ مستقل میریام تیلور و جک جدواب، رئیس انجمن مطالعات کانادایی است که در یک روز حدود ۳۰ امضا را جمع‌آوری کرده‌اند.

مشاور ویژه روابط اجتماعی در مؤسسه متروپلیس واقع در مونترال به رادیو – کانادا توضیح می‌دهد: «جنجال‌های پیرامون این موضوع آن‌قدر داغ شده است که نگران دو موضوعی بودم که داشت از چشممان دور می‌ماند. اول، اهمیت این موقعیت و جایگاه است، زیرا اسلام‌ هراسی در همه جای جهان غرب وجود دارد. دوم توجه به این موضوع است که باتوجه‌به لحن گفتگوها در کبک، من شاهد افزایش نفرت‌پراکنی نسبت به مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی بودم.»

ما با فرهنگ لغو کردن و کنارگذاشتن مخالفیم. سیاستمداران مجاز به عذرخواهی برای اظهارات آزاردهنده در دوران کاری هستند، بنابراین بیایید به القاوابی هم فرصت جدیدی بدهیم.

یکی از امضاکنندگان، رئیس سابق مسجد بزرگ کبک، بوفلجا بن عبدالله، در مصاحبه با روزنامه کانادایی، از فرانسوا لوگو، نخست‌وزیر خواسته است تا آرامش خود را حفظ کند. به گفته وی، وضعیت فعلی کاملاً به‌هم‌ریخته است. او معتقد است که خانم امیرا القاوابی اشتباه کرده است؛ اما ما باید ورق را برگردانیم.

او افزود: «همه چیز علیه ما و فرزندانمان در مدرسه است، دائماً با ترس، وحشت و توهین مواجهیم. از مدت‌ها قبل توهین‌های زیادی دریافت کرده‌ایم، حتی از جانب افرادی که مدت زیادی آنها را می‌شناسم نیز رفتارهای بسیار خشنی دیده‌ایم. ما شرایط دشواری را به ارث برده‌ایم، درحالی‌که برای ایجاد صلح در اینجا هستیم.»

منبع: آی‌سی‌آی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز