نامه مجله میهن به رئیس‌جمهور فرانسه: به کمک ایران بشتابید!

Submitted on ش., 02/29/2020 - 13:24

چکیده : بدون تردید تحریم‌های گسترده اقتصادی ایالات متحده علیه ایران در کمبود وسائل مؤثر در پیش‌گیری و کنترل این اپیدمی پیامدهای انکارناپذیری داشته و دارد. با توجه به ادامه تحریم‌ها و کمبودهای همه جانبه بهداشتی، ایران در شرایطی نیست که بتواند به تنهایی گسترش این اپیدمی را که پیامدهای آن فقط از ایرانیان قربانی نمی‌گیرد مهار...

شورای دبیران و نویسندگان میهن (مجله نظری-تحلیلیِ فارسی‌زبان چاپ پاریس) در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه (که ساعاتی پیش از سوی کاخ الیزه اعلام وصول شد) از او خواست «با ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی لازم از همه کانال‌های ممکن به کمک مردم ایران بشتابد». مجله میهن به عنوان یک اسوسیاسیون رسمی در پاریس، عملی شدنِ محتوای این نامه و درخواست‌هایی مدنی از این دست را پیگیری خواهد کرد.

در این نامه آمده است:
عالی‌جناب امانوئل ماکرون
رئیس‌جمهور فرانسه
مردم ایران در سالهای اخیر از رهگذر استبداد دینی، درد و رنج فراوانی را متحمل شده‌اند. تحریم‌های اقتصادی نیز مشکلات معیشتی عموم مردم را دوچندان کرده و به بیکاری و فقر روزافزون میلیونها ایرانی و سوءتغذیه میلیونها کودک و نوباوه وطن ما انجامیده است. در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا بلای اپیدمی کرونا نیز بر مردم ایران نازل شده است. پنهان‌کاری‌های اولیه رژیم ایران در گسترش این بیماری که ممکن بود در مراحل نخستین مهار گردد نقش غیرقابل انکاری داشته است.

آقای رئیس‌جمهور
بدون تردید تحریم‌های گسترده اقتصادی ایالات متحده علیه ایران در کمبود وسائل مؤثر در پیش‌گیری و کنترل این اپیدمی پیامدهای انکارناپذیری داشته و دارد. با توجه به ادامه تحریم‌ها و کمبودهای همه جانبه بهداشتی، ایران در شرایطی نیست که بتواند به تنهایی گسترش این اپیدمی را که پیامدهای آن فقط از ایرانیان قربانی نمی‌گیرد مهار کند.

با توجه به فوریت برداشتن هرگونه مانع بر سر راه ارسال تجهیزات بهداشتی، به ویژه ابزارهای پیشگیری و مهار بیماری، توجه جنابعالی را به امنیت و فوریت این مسئله جلب می‌کنیم و بر این باوریم که اتحادیه اروپا به ویژه جمهوری فرانسه در این شرایط سخت به هر شکلی که صلاح ببیند می‌تواند با اقدامات مؤثر انسان‌دوستانه با ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی لازم از همه کانال‌های ممکن به کمک مردم ایران بشتابد.

قطعا توجه دارید که فراگیر شدن این اپیدمی در ایران و ناتوانی در مهار آن، تهدیدی برای سلامت منطقه و جهان به شمار می‌آید.

با احترام
هیئت تحریریه مجله میهن

محمد جواد اکبرین
رضا علیجانی
علی کشتگر
محسن یلفانی

منبع
kaleme
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز