مستند تلویزیون دولتی چین توانایی ارتش این کشور در حمله به تایوان را به نمایش گذاشت

Submitted on Mon, 08/07/2023 - 11:56

«تعقیب رویاها»، یک مستند هشت قسمتی است که این هفته توسط تلویزیون دولتی چین به مناسبت نود و ششمین سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش خلق این کشور پخش شد. این مستند شامل تصاویری از تمرین‌های نظامی و شهادت ده‌ها سرباز می‌شود که تعدادی از آنها بی پروایی خود را برای کشته شدن در حمله احتمالی به تایوان اعلام می‌کنند.

بخشی از «تعقیب رویاها»، رزمایش «شمشیر مشترک» ارتش آزادی‌بخش خلق چین را به نمایش گذاشت که حملات دقیق علیه تایوان را شبیه‌سازی می‌کرد. تمریناتی که در ماه آوریل پس از سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده در اطراف این جزیره خودگردان انجام شد.

از جمله دراماتیک‌ترین بخش‌های این برنامه، سخن سربازان ارتش چین است که می‌گویند در صورت حمله به تایوان حاضر هستند از زندگی خود بگذرند. لی پنگ، خلبان اسکادران نیروی هوایی ارتش، در این مستند می‌گوید که اگر در یک نبرد واقعی، تمام مهمات خود را مصرف کرده باشد، جت جنگنده او آخرین موشکی است که به سمت دشمن می تازد.

در این مستند همچنین «شاندونگ»، یکی از سه ناو هواپیمابر چین، در حال حرکت به همراه چندین کشتی جنگی دیگر دیده می‌شود.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین در چند ماه گذشته بارها شاندونگ را به عنوان تهدید به تنگه تایوان اعزام کرده است.

جت‌های ارتش این کشور نیز در چند سال گذشته به‌ویژه در واکنش به تبادلات بین تایوان و ایالات متحده که خشم پکن را برانگیخته، از خط میانی تنگه، منطقه مرزی غیررسمی بین چین و تایوان، عبور کرده‌اند.

چین مدعی است که دموکراسی خودمختار تایوان، جزیی از قلمرو این کشور است و در صورت لزوم با توسل به زور فتح می‌شود.

ایالات متحده در حالی که تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد، متعهد شده است که به این جزیره کمک کند تا در صورت تهاجم از خود دفاع کند.

ماه گذشته، کاخ سفید از ارائه بسته کمک نظامی ٣‬٤‬٥ میلیون دلاری به تایوان خبر داد. اقدامی که به گفته کارشناسان، با استفاده از تجربه کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین انجام شد و بلافاصله مورد انتقاد پکن قرار گرفت.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز