مردی که می‌خواست انجیل و تورات بسوزاند، منصرف شد

Submitted on ش., 07/15/2023 - 11:01

روز شنبه ۲۴ تیر، فردی که «احمد الف.» و سوری تبار معرفی شده، به خبرنگاران گفت: «من می‌خواستم پاسخ کسانی را بدهم که قرآن را سوزاندند. می‌خواهم نشان دهم که آزادی بیان حدودی دارد که باید رعایت شود.»

حدود پنجاه نفر در مقابل سفارت اسرائیل در استکهلم جمع شده بودند تا شاهد نمایش این فرد باشند. اما جمع کوچک پس از اعلام انصراف فرد، در آرامش متفرق شد.

کمتر از سه هفته قبل، در روز عید قربان، یک پناهندۀ عراقی در استکهلم چند صفحه‌ای از یک نسخه قرآن را در مقابل بزرگترین مسجد این شهر سوزاند. او نیز از پلیس سوئد مجوز گرفته بود. با اینحال مسئولان پلیس استکهلم تأکید کرده‌اند که اجازۀ آنها برای برگزاری تظاهرات است و نه الزاماً سوزاندن کتاب، اما قوانین سوئد اعمال «کفرآمیز» را ممنوع نمی‌کند و در نتیجه سوزاندن کتب دینی جرم محسوب نمی‌شود.

به دنبال این جنجال، «احمد الف.» نیز تصمیم گرفت تا برای برگزاری «تظاهرات» در مقابل سفارت اسرائیل مجوز بگیرد. او وعده داده بود که به این مناسبت، انجیل و تورات را آتش خواهد زد. اما وی بعد از اعلام انصراف، به خبرنگاران گفت: «من می‌خواهم نشان دهم که باید به یکدیگر احترام بگذاریم. ما همگی در یک جامعه زندگی می‌کنیم. اگر من تورات را بسوزانم، دیگری انجیل، و یک نفر دیگر قرآن را، کار به جنگ خواهد کشید.» او افزود: «طبق قرآن، سوزاندن کتب مقدس جایز نیست و هیچکس نباید چنین کاری بکند.»

نزدیک به هفت ماه قبل، یکی از طرفداران سیاست‌های راست افراطی در سوئد به نام راسموس پالودان، دست به قرآن‌سوزی زده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز