مراسم جایزۀ اسکار و برندگان امسال

Submitted on س., 03/12/2024 - 01:09

برندگان اسکار کریستوفر نولان، بیلی آیلیش و رابرت داونی جونیور به مهمانی اسکار رسیدند. کریستوفر نولان و بیلی آیلیش، برندگان اسکار، لباس و وسایل جدید براق خود را روی فرش قرمز محفل این جایزه، به نمایش گذاشتند. نولان در حالی که همسرش، اما توماس، تهیه‌کننده «اپنهایمر» را که اسکار خودش را حمل می‌کرد، دنبال می‌کرد، در هر دست یک اسکار داشت. سایر برندگان این رویداد: فینیاس، برادر ایلیش، و تارن ویلرز، مهندس صدا هم حضور دارند.

ژوستین تریه و نویسنده همکارش آرتور هراری روز یکشنبه برای فیلم «آناتومی یک سقوط» یا «کالبدشناسی یک سقوط» و یا هم «شرح یک سقوط» برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شدند. این دو پس از جمع آوری جایزه های خود، در پشت صحنه صحبت کردند.

«آناتومی یک سقوط» یک درام است. درام قضایی. ساندرا هولر در این فیلم، نقش یک رمان‌نویس مشهور به نام ساندرا را بازی می‌کند که در مناطق نزدیک کوه‌های آلپ فرانسه زندگی میکنند و یک روزی، جسد شوهرش (ساموئل تیس) پس از افتادن از پنجره طبقه بالا، بیرون کلبه‌شان پیدا می‌شود.

مسئله این است که او آیا خودش افتاده است یا هلش داده اند؟

"اپنهایمر" برنده بهترین فیلم در اسکار و «اما استون» برنده بهترین بازیگر زن شد.

اوپنهایمر، یک فیلم بیوگرافی سه ساعته که تبدیل به یک فیلم هیجان انگیز میلیارد دلاری در باکس آفیس شد، در نود و ششمین مراسم جوایز اسکار که به عنوان تاجگذاری کریستوفر نولان نیز انجام شد، تاج بهترین فیلم را به خود اختصاص داد. اپنهایمر یک فیلم تاریخی است و در آن صحبت از امنیت جهانی و تولید بمب اتم است.

کریستوفر نولان و کیلیان مورفی اولین جایزه اسکار خود را دریافت کردند. رابرت داونی جونیور برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جوایز اسکار شد و اولین اسکار خود را به دست آورد و این بازیگر ۵۸ ساله جایزۀ کار حرفه ای را به ارمغان آورد.

«بیست روز در ماریوپل» ساخته مستیسلاو چرنوف، وقایع دلخراش روزهای آغازین حمله روسیه به اوکراین، برنده بهترین مستند شد.

این پیروزی، اولین پیروزی برای آسوشیتدپرس و "خط مقدم" شبکه پی بی اس، در حالی به دست آمد که جنگ در اوکراین از مرز دو ساله خود گذشت و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نداشت. کارگردان این فیلم، مستیسلاو چرنوف گفت: این اولین اسکار در تاریخ اوکراین است. "و من افتخار میکنم." احتمالاً اولین کارگردان روی صحنه خواهم بود که بگویم ای کاش هرگز این فیلم را نمی ساختم. ای کاش می توانستم این فیلم را با روسیه عوض کنم که هرگز به اوکراین حمله نمی کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دوشنبه از اظهار نظر درباره مستند آسوشیتدپرس «بیست روز در ماریوپول» که برنده جایزه اسکار بهترین مستند شد، خودداری کرد. او در جواب به روزنامه نگار که از واکنش کرملین در این مورد وجود سوال کرد گفت : در این مورد چیزی برای اظهار نظر نداریم.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز