مقررات سفر ایرانیان به آلمان به خاطر کرونا تشدید شد

Submitted on ش., 02/29/2020 - 13:24

علاوه بر ایران، شهروندان کره جنوبی و ژاپن نیز مشمول تشدید مقررات سفر به آلمان می شوند. داوطلبان مسافرت به آلمان از این کشورها باید پیش از سفر گزارش وضعیت تندرستی خود را تسلیم کنند.

ستاد بحران آلمان در وزارت بهداشت این کشور تشکیل شده است. این ستاد، روند گسترش ویروس کرونا را لحظه به لحظه دنبال می کند تا بتواند تدابیر لازم را برای جلوگیری از گسترش آلودگی در آلمان اتخاذ کند. به گزارش این ستاد تا شامگاه جمعه ٩ اسفند/ ٢۸ فوریه ، ٨٣ هزار تن در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.ستاد بحران علاوه بر تشدید مقررات مربوط به مسافران کشورهای آلوده، درباره برگزاری تجمعات، نمایشگاه‌ها و مراسم مختلفی که سبب تجمع انسان‌ها در یک محل می‌شود، توصیه‌های لازم را در اختیار مسئولان ۱۶ ایالت فدرال قرار می دهد. براساس همین توصیه‌ها بود که نمایشگاه سالانه گردشگری برلین لغو شد. این نمایشگاه قرار بود از ٤ تا ۸ ماه مارس/ ١٤ تا ١٨ اسفند در برلین برگزار شود.

آلمان خود را با خطر گسترش شدید ویروس کرونا روبرو می‌بیند. تا هفته گذشته تنها تعداد معدودی از شهروندان این کشور در ایالت "بایرن" در معرض آلودگی به ویروس کرونا قرار گرفته بودند، اما هفته گذشته زن و شوهری که به ایتالیا سفر کرده بودند، در بازگشت به شهر "هاینربرگ" واقع در غرب ایالت پرجمعیت "نوردراین-وستفالن" بیمار شدند و تست آن‌ها مثبت بود. از آنجا که این زوج در یک سالن سرپوشیده در کارناوال شهر هاینزبرگ شرکت کرده بودند، تمام  شهر به حالت قرنطینه درآمد؛ شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه دادند از خانه کار کنند و حتی مطب پزشکان و داروخانه‌ها یا تعطیل شدند و یا ارائه خدمات خود را محدود کردند.

بعد از ظهر جمعه ٢۸ فوریه اعلام شد که در همین شهر ٤ کودک در یک مهدکودک آلوده شده‌اند و در یک دبستان نیز ویروس کرونا ردیابی شده است. به این دلیل کودکستان و مدرسه مربوطه برای دو هفته تعطیل شدند. در همین روز وزارت بهداشت آلمان با انتشار فهرستی از مواد غذائی و بهداشتی از همگان خواست که برای مصرف دو هفته خود این مواد را ذخیره کنند.از صبح شنبه، شهروندان آلمان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم بردند و بسیار از کالاهای ضروری نایاب شد. مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های ضد ویروس و حتی معمولی، از چند روز پیش در آلمان کاملاً نایاب شده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز