مقامات اسرائیلی خواستار برکناری کریستین امانپور از سی ان ان شدند

Submitted on س., 11/17/2020 - 13:19

کریستین امانپور در هفته پیش در یک برنامه تلویزیونی که مصادف با ۸۲مین سالروز شب بلورین (کریستال ناخت) اعلام کرد که آن رویداد به عنوان یک نقطه عطف برای دوران حکومت نازی‌ها بود که نتیجه آن نسل‌کشی هویت کاملی همچون یهودیان بود. مقامات اسرائیلی نیز خواستار برکناری وی از CCN شدند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، پس از این سخنان، وزیران اسرائیلی به شدت عصبانی شده و کاملا رسمی خواستار برکناری وی از CCN شدند. حتی برخی از اسرائیلی‌های سرشناس نیز درخواست اخراج فوری وی از این شبکه را داشتند.

این برنامه در روز نهم نوامبر توسط این مجری برگزار شد؛ یعنی ۶ روز بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

امان‌پور در این برنامه حین نمایش تصاویر کتاب‌سوزی شب بلورین افزود که سوزاندن کتاب‌ها آغازی برای تهاجم به دانش، تاریخ و حقیقت شد و پس از چهار سال حمله مدرن به ارزش‌ها به واسطه ترامپ، رقیب او، جو بایدن، وعده بازگشت به هنجارها و حقیقت‌های قبل را داده است.

سرکنسول اسرائیل در آتلانتا، عانات سولطان دادون، ۱۵ نوامبر در درخواستی به معاون رئیس اجرایی CCN اعلام کرد که اظهارات امان‌پور یک بی‌احترامی کامل به از دست رفتگان این واقعه بود. وی در نامه خود توضیح داد که نازی‌ها در آن شب ۹۰ یهودی را از بین بردند. همچنین ۳۰ هزار یهودی دستگیر شده و به اردوگاه‌های اجباری اعزام شدند. این رویداد باعث آغاز هولوکاست بود.

همزمان وزیر امور یهودیان، عومر یانکلویچ، امانپور را به عذرخواهی عمومی دعوت کرده و اعلام کرد که CCN‌باید در کوشش‌های جهانی در مبارزه با یهودستیزی همراه یهودیان باشد؛ نه اینکه بر آتش این یهودستیزی بدمد. وی افزود که بهره گیری از یادبود هولوکاست برای هدف‌های سیاسی یا اعلام سبک نگران کننده و ارزان و تحریف حقایق تاریخی بسیار نگران کننده است.

کریستین امانپور یکی از مشهورترین خبرنگاران جهان با بیشتر از ۳۰ سال سابقه کار و ۶۲ سال سن، از پدری ایرانی و مادری بریتانیایی متولد شده است.

هلن توماس نیز ۱۰ سال پیش بخاطر سخنرانی درباره اینکه اسرائیلی‌ها باید به لهستان، آلمان یا آمریکا بروند گم شوند، فورا به دستور باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، اخراج شد. توماس از قدیمی‌ترین خبرنگاران آمریکا و گزارشگر ارشد و ویژه کاخ سفید بود و 89 سال سن داشت. وی از والدینی لبنانی مهاجر به آمریکا زاده شده بود و سه سال باقی عمرش را صرف جبهه‌گیری‌های شدیدتری نسبت به اسرائیل کرد.

منبع: رادیوفردا

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز