عملی سازی طرح حمل و نقل رایگان برای سالمندان از جولای ۲۰۲۳

Submitted on ش., 11/26/2022 - 12:18

عملی سازی طرح حمل و نقل رایگان برای سالمندان از جولای ۲۰۲۳

از تاریخ ژوئیه ۲۰۲۳، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای افراد بالای ۶۵ سال در مونترال رایگان خواهد بود. دولت پلانت که این طرح را در پاییز گذشته به عنوان یک تعهد انتخاباتی اعلام کرده بود، برای دستیابی به این هدف سالانه ۴۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

جزئیات این طرح جدید در برنامه بودجه شهری بعدی که هفته آینده ارائه می‌شود به صورت رسمی اعلام خواهد شد. با این حال، منابع شهرداری از همان ابتدا تأیید کردند که اجرای طرح حمل و نقل رایگان افراد ۶۵ سال به بالا، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سالیانه حدود ۴۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

اما توجه داشته باشید که از آنجایی که این طرح جدید تا جولای ۲۰۲۳ اجرایی نمی‌شود، برای اولین سال آن فقط ۲۴ میلیون هزینه در نظر گرفته خواهد شد.

روز چهارشنبه، والری پلانت، شهردار مونترال، در توییتر خود از تصمیمی صحبت کرد که به سالمندان اجازه می‌دهد تا به طور کامل در طرح زندگی در جامعه و حضور در گذار زیست محیطی شرکت کنند.

«و این یک راه خوب برای مبارزه با تورم است.»

خانم پلانت در ژوئن ۲۰۲۱، در حالی که برای انتخاب مجدد خود به عنوان شهردار مونترال مبارزه می‌کرد، متعهد شد که پیشنهاد حمل و نقل عمومی رایگان برای سالمندان را تا سال ۲۰۲۳ به واقعیت تبدیل کند.

در آن زمان، این مقام منتخب بلافاصله اعلام کرد که افراد ۶۵ ساله و بالاتر از تخفیف ۵۰ درصدی و کاهش قیمت برخوردار خواهند شد تا هزینه ماهانه حمل و نقلشان به حدود ۳۰ دلار برسد. پس انداز ایجاد شده به واسطه این طرح رایگان برای یک سالمند بیش از ۳۰۰ دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است که طرح حمل و نقل عمومی رایگان برای سالمندان از زمان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۷، سالی که این شهردار برای اولین بار به قدرت رسید، وعده کلیدی والری پلانت و حزب او بوده است. شهردار مونترال توضیح می‌دهد که با این حال، پاندمی کووید۱۹ تاکنون مانع از حرکت رو به جلوی شهر و دسترسی کامل سالمندان به حمل و نقل رایگان شده است.

«اراده ما برای پیشبرد این طرح همواره وجود داشته است. اما با توجه به چالش‌های مربوط به دوران همه‌گیری، ما مجبور شدیم تا در انتخاب‌هایمان تجدید نظر کرده و تصمیماتمان را با بودجه خود تطبیق دهیم.»

از ژوئیه ۲۰۲۱، کودکان ۱۱ ساله و کوچکتر می‌توانند در این کلان شهر به صورت رایگان از مترو استفاده کنند. با این وجود، برای اینکه بتوانند سوار مترو یا اتوبوس شوند باید یک فرد ۱۴ سال به بالا همراه آن‌ها باشد.

منبع: lapresse

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز