قیمت خانه در تورنتو در طول ۹ سال ۲۴۰٪ رشد داشته است! تورنتو سومین بازار املاک دارای حباب در دنیاست.

Submitted on ش., 06/29/2019 - 11:31

Better Dwelling، وبسایت مشاور املاک کانادا در گزارش اخیر خود مقایسه ای بین بازار املاک کانادا و آمریکا انجام داده است. این گزارش نشان می دهد قیمت های خانه در کانادا خیلی بیشتر از آمریکاست و حتی قیمت از بعضی شهرهای حباب دار آمریکا بیشتر است.

از سال ۲۰۰۰ قیمت خانه در شهرهای اصلی در کانادا رشد بسیاری داشته است ، و علت آن وجود حباب درایالت متحده است. از ماه مارچ سال ۲۰۱۹ قیمت املاک تورنتو به میزان ۲۳۹.۹٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. قیمت خانه در مونترال تا ۱۸۹٪ بالا رفته است و در شهر ونکوور قیمت خانه به طرز وحشتناکی بالا رفته است و این میزان ۳۱۵٪ می باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، باید به این نکته اشاره کرد که در سال گذشته یا پیش از آن قیمت خانه در کانادا پایین افتاده است. بالاترین سطح قیمت در تورنتو در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. اگر این اطلاعات را دنبال کنید قیمت خانه در تورنتو به میزان ۲۵۵٪ در مقایسه با سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است. قیمت خانه در ونکوور در آگوست سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید و افزایشی ۳۳۴٪ داشته است.

تورنتو یکی از بازارهای املاکی است که سریع ترین رشد را دارد. از ژانویه ی سال ۲۰۰۰ تا مارج سال ۲۰۱۹ قیمت خانه در تورنتو ۳۳/۶۷٪ افزایش یافت که این افزایش بیش از لس آنجلس بود. رشد قیمت در تورنتو ۴۵.۲۷٪ بیش از سانفرانسیسکو و ۶۱/۰۱٪ بیش از سیاتل بود.افزایش قیمت حتی از کلانشهر نیویورک ۱۳۳/۳۹٪ بیشتر بوده است.

UBS، بانک سرمایه گذاری چند ملیتی سوئیس و شرکت خدمات مالی، تورنتو را به عنوان سومین بازار املاک دارای حباب رتبه بندی کرده است، رتبه ی اول را هنگ کنگ و رتبه ی دوم را مونیخ از آن خود کرده است.

Better Dwelling همچنین گزارش داد که بازار املاک کانادا از آمریکا پیشی گرفته است. در سال ۲۰۰۶ در نقطه ی اوج سرمایه گذاری ساکنان حدود ۸٪ از GDP بوده است که دو برابر آمریکا بوده است.

این گزارش به طور واضح دلالت بر رشد سریع قیمت املاک در کانادا بخصوص تورنتو نمی کند. اطلاعات نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸، ۱۲۰ هزار نفر وارد تورنتو شدند و سکنا گزیده اند. تورنتو بزرگترین شهر مهاجر پذیر در آمریکای شمالی می باشد. بعضی کارشناسان گفته اند که رکود اقتصادی در دهه ی ۱۹۹۰ قیمت خانه را به زیر قیمت رساند و بنابراین افزایش قیمت های بعدی فقط در دهه ی ۱۹۹۰ بعلت جبران رکود اقتصادی ایجاد شد، بنابر این نمی توان آن را با قیمت های آمریکا مقایسه کرد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز