معادن قدیمی لاوال به سایتهای بدون خودرو تبدیل می شوند

Submitted on جمعه, 02/21/2020 - 01:20

دولت کبک برای تبدیل معادن قدیمی لاوال به سایت‌های گردشگری – تجاری بدون خودرو شامل جاذبه‌های گردشگری، فروشگاه، دفتر و مراکز تحقیقاتی ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی‌بی‌سی، شهرداری در این رابطه گفت که این پروژه که موسوم به Carré Laval است با هدف رفع کربن صورت گرفته و شامل فضاهایی برای زندگی، مدرسه و مرکز شهر خواهد بود.

وی افزود: لاوال با استناد به حمایتهای مالی دولت کبک طی 4 سال آینده این پروژه را اجرا می کند.

به شهرداری لاوال هزینه اجرای این پروژه برای آماده کردن زمین معادن برای سرمایه گذاری مجدد روی آنهاست.

معادن لاگاچه واقع در پشت یک دادگاه و بین بلوار سنت مارتین غربی و بلوار سوونیر با وسعت حدود ۳۷ هکتار اندازه ای در حدود ۲۰ زمین فوتبال بین‌المللی را دارد.

وب سایت شهرداری لاوال در رابطه با طرح معادن قدیمی لاوال نوشت که می‌خواهد محیطی متنوع در مقیاس انسانی برای ساکنان این پروژه ایجاد کند تا بتوانند هفت روز هفته و تمام فصول چه تابستان و چه زمستان زندگی خوبی داشت، کار کنند و لذت ببرند.

اریک جیراد، وزیر دارایی کبک نیز گفت: این پروژه در مراحل مهمی است و توسط لاوال توسعه پیدا می کند شهری که به گفته وی پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: لاوال هنوز برنامه زمانی خود را در این رابطه تشریح نکرده است اما از اعلام آمادگی چند گروه برای مشارکت در این پروژه خبر داده است.

گفتنی است محبوب‌ترین نقاط شهری، مکان‌های بدون خودرو مثل پارک‌ها، میدان‌ها و پیاده‌روها هستند. امروزه علت بحران مسکن، نبود زمین است. با خلاص شدن از خودروها می‌توان این مشکل را به‌سرعت حل کرد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز