کتابفروشان پاریس با برچیده شدن غرفه‌های خود برای المپیک ٢٠٢٤ مخالف هستند

Submitted on جمعه, 08/25/2023 - 13:14

شهرداری پاریس قصد دارد در ٢٦‬ ژوئیه سال آینده برای المپیک ٢٠٢٤ افتتاحیه فوق العاده ای برگزار کند که انتظار می رود حدود ششصد هزار تماشاگر را به خود جذب کند. مراسم افتتاحیه المپیک ٢٠٢٤‬ پاریس، برای اولین بار در تاریخ این بازی ها، در خارج از یک مکان ورزشی و در محل رودخانه معروف سن برگزار خواهد شد.

اما برای "بوکینیست های پاریس" یا همان کتابفروشان امتداد رودخانه سن که پناهگاهی چند صد ساله در حاشیه این رودخانه پیدا کرده‌اند و کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و پوسترهای قدیمی خود را در صندوق های سبز رنگ مخصوصشان در معرض دید عابرین می‌گذارند، افتتاحیه المپیک با شادی همراه نخواهد بود چرا که پلیس پاریس دستور حذف ٥٧٠ جعبه ثابت فلزی مستقر در ساحل رود سن را که دهه‌ها ست کتاب‌فروشان از آن‌ها به عنوان دکه های فروش استفاده می‌کنند، صادر کرده است.

مقامات امنیتی پاریس میگویند بیم آن میرود که در مراسم افتتاحیه المپیک که شاهد رژه بیش از ده هزار و پانصد ورزشکار و حضور صدها هزار تماشاگر در امتداد رودخانه خواهد بود، از این غرفه های خیابانی برای جاسازی بمب و پنهان کردن مواد منفجره استفاده شود.

بسیاری از این جعبه‌های فلزی سبز رنگ برای چندین دهه و برخی حتی برای بیش از یک قرن است که جابجا نشده‌اند. کتاب‌فروشان این تصمیم را محکوم می‌کنند چرا که علاوه بر دغدغه های اقتصادی ناشی از بسته شدن محل کسب و کارشان، نگران هستند که با جابجایی جعبه های قدیمی، آسیب جبران ناپذیری به آنها وارد شود.

شهرداری پاریس پیشنهاد کرده است که این غرفه‌ها را پس از پایان مسابقات، در صورت آسیب دیدگی، بدون هیچ هزینه‌ای بازسازی یا تعویض کند اما انجمن کتاب‌فروشان که اکنون ٢٠٠ عضو دارد، مصمم است آن‌ها را همانطور که هست نگه دارد و پیشنهاد کرده که جعبه‌ها در سراسر مراسم افتتاحیه المپیک مهر و موم شوند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز