کمبود مسکن در کانادا سرسام آور است، تامین آن ۳۶ سال طول می کشد!

Submitted on ی., 04/24/2022 - 20:47

انتظار می‌رود که بازار مسکن مونترال در دو سال آینده حرکت خود را از دست بدهد، اما این از افزایش قیمت مسکن جلوگیری نمی کند زیرا که با کاهش شدید تعداد خانه مواجه است.


شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) روز پنجشنبه در چشم انداز بازار خود در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که میانگین قیمت مسکن در منطقه مونترال پس از افزایش ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ و ۱۸ درصدی در سال گذشته می تواند امسال ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد و متوسط قیمت بین ۶۰۵۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰۰ دلار می باشد. CMHC همچنین گفت که میانگین قیمت ها ممکن است ۵/۲ درصد دیگر در سال آینده و ۳/۸ درصد دیگر در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

فرانسیس کورتلینو، اقتصاددان ارشد بازار در CMHC مونترال، گفت: "ما انتظار داریم که رشد قیمت مسکن در ماه های آینده تعدیل شود، اما سود قابل توجهی هنوز در بازار است. بازار، بازار فروشندگان آپارتمان ها، خانه های تک خانوار و ساختمان های اجاره ای کوچک است. همه انواع لیست ها کمتر شده است.

کورتلینو افزود که پس از چند سال افزایش قیمت مسکن، "اکنون دشوارتر از گذشته است". خانه های مقرون به صرفه زیادی در بازار وجود ندارد. برای بسیاری از مستاجران، با توجه به درآمدشان، گرفتن خانه تک خانوار در منطقه مونترال دشوار است. به همین دلیل است که می توانیم انتظار کاهش فروش داشته باشیم. "

CMHC انتظار دارد با توجه به تعداد خانه های کمتری برای فروش در مونترال بزرگ، فروش در سال جاری و دو سال آینده کاهش یابد. CMHC گفت امسال بین ۴۷۲۵۰ تا ۵۲۲۵۰ خانه در منطقه مونترال فروخته شد که در مقایسه با تعداد ۵۴۴۳۹ سال گذشته، کاهش یافته است.

علیرغم افزایش پیش بینی شده قیمت مسکن، مونترال همچنان ارزان تر از تورنتو و ونکوور است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ بخشی از افزایش قیمت خانه در سراسر کانادا نشان دهنده این واقعیت است که به سادگی لیست های کافی برای پاسخگویی به تقاضا وجود ندارد. باب دوگان، اقتصاددان ارشد در CMHC، گفت که کانادا باید ۱/۸ میلیون خانه اضافی بسازد تا به سطح سرانه موجودی مسکن در کشورهای G7 برسد.

وی گفت: "با وجود سرعت شروع مسکن، موجودی مسکن بسیار کم است و پیش بینی می شود که میزان ساخت و ساز مسکن جدید برای پوشش کسری در چند سال آینده کافی نباشد. عرضه مسکن بیشتر مورد نیاز است."

او گفت در واقع، با ادامه افزایش نرخ بهره و قیمت مسکن، "بسیاری از افرادی که مایل به خرید خانه هستند ممکن است نتوانند صاحب خانه شوند."

دوگان افزود، بر اساس شروع سالانه مسکن، ۳۶ سال طول می کشد تا کانادا کمبود مسکن فعلی را برطرف کند. او گفت: «کاهش کمبود مسکن در کانادا یک چالش بزرگ است و نیاز به راه‌های نوآورانه برای رفع آن دارد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز