کلانشهرها ی کانادا با کمبود مهاجر مواجه هستند

Submitted on پ., 01/20/2022 - 20:45

جمعیت تورنتو و مونترال در بحبوحه پاندمیک کاهش یافته است زیرا با کاهش مهاجرت، تعداد بیشتری از ساکنان آن شهرها را در جستجوی مسکن ارزان‌تر ترک می‌کنند.

بر اساس داده‌هایی که روز پنجشنبه توسط اداره آمار کانادا منتشر شد، تورنتو حدود ۱۶۶۰۰ نفر و مونترال حدود ۴۶۷۰۰ نفر را در سال منتهی به اول جولای ۲۰۲۱ از دست داده است. اما شهرهای اطراف با احتساب منطقه سرشماری تورنتو (CMA) در حال رشد است - البته سرعت رشد در دو دهه اخیر کمتر از همیشه می باشد. برعکس، جمعیت آماری مونترال با توجه به سرشماری‌ها رو به کاهش است.

به طور کلی، مناطق شهری کانادا تنها ۰/۵ درصد رشد کرده اند و برای اولین بار نرخ مهاجرت به شهرهای حومه (با تراکم‌ جمعیت ۱۰۰۰۰ نفر) بیش از کلانشهرهاست. Statscan خاطرنشان کرد که مهاجرت خالص بین المللی کانادا نسبت به سطوح قبل از همه گیری بیش از نصف شده است، که همچنین یک "عامل اصلی" در کاهش رشد شهری بوده است.

به نظر می‌رسد این اعداد تأیید می‌کنند که برخی از کانادایی‌ها تصمیم می‌گیرند در طول همه‌گیری، شهرهای بزرگ را ترک کنند، خواه برای جان سالم به در بردن از بحران به شهرهای کوچک‌تر بروند یا به این دلیل که قیمت مسکن بدتر شده است.

در عین حال، کار از خانه نیز کارمندان را از مرزهای محل زندگی خود دور کرده است و گزینه های جدیدی برای خرید خانه ارائه می دهد. اما این تغییر قیمت ها در جوامع دورافتاده نیز افزایش یافته است.

در سال اخیر، منطقه تورنتو خروجی خالص حدود ۶۴۱۰۰ نفر داشته است. در همین حال، مونترال شاهد خروج خالص نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر بوده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در ۲۰ سال گذشته، مناطق تورنتو و مونترال هر سال جمعیت خود را از دست داده اند (رشد جمعیت آنها عمدتاً ناشی از مهاجرت است). با این حال، این مهاجرت‌ها در سال‌های اخیر سرعت گرفته و به رکوردهایی رسیده است. همچنین، خروج کودکان و افراد سی و چند ساله در حال افزایش است که نشان می دهد خانواده های جوان از شهرها بیرون رانده شده اند.

مایک موفات از دانشگاه وسترن گفت: "آنها به دنبال مکانی هستند که به اندازه کافی بزرگ باشد تا از یک خانواده مراقبت کنند."

بازار مسکن به دلیل نرخ بهره پایین، داغ شده است و فروش و قیمت در بسیاری از نقاط به بالاترین حد خود رسیده است. در منطقه تورنتو، متوسط ​​قیمت فروش در ماه دسامبر حدود ۱/۲ میلیون دلار بود که ۳۸ درصد نسبت به دو سال قبل افزایش داشته است. قیمت مسکن معیار در منطقه مونترال طی سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

برعکس، تعداد ساکنان در برخی مناطق نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. جمعیت کلونا، بریتیش کلمبیا، در سال اخیر ۲/۶ درصد (یا نزدیک به ۶۰۰۰ نفر) افزایش یافته است که سریعترین رشد در میان ۳۵ منطقه سرشماری کانادا است. اوشاوا، انتاریو، ۲/۳ درصد و هالیفاکس ۲ درصد رشد کرده است.

از جمله شهرها و شهرهای کوچکتر با رشد سریع جمعیت می توان به ساحل کولینگوود و واساگا بیچ (حدود دو ساعت رانندگی در شمال تورنتو)، لنگفورد، بریتیش کلمبیا (بخشی از ویکتوریا بزرگ) و چندین مکان نه چندان دور از مونترال و شهر کبک اشاره کرد.

موفات گفت: «اینها جوامع کوچکتر در جنوب انتاریو هستند، جایی که مهاجران وارد می شوند و جامعه را جوان می کنند.» اما او خاطرنشان کرد که هزینه دارد و این جوامع کوچکتر به زیرساخت ها و مدارس بیشتری برای حمایت از آنها نیاز دارند.

به همین ترتیب، قیمت مسکن در مکان‌هایی که قبلاً مقرون به صرفه بودند، به سرعت در حال افزایش است. بنکرافت، انتاریو -- حدود سه ساعت در شمال شرقی تورنتو، تنها در سال گذشته شاهد افزایش ۴۷ درصدی قیمت مسکن (یا حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار) بوده است.

در بیشتر ۲۰ سال گذشته، همیلتون یک جریان خالص از اونتاریایی ها را جذب کرده است، و این تعداد در دهه ۲۰۱۰ با غیرقابل دسترس شدن تورنتو به طور فزاینده ای افزایش یافت. میانگین قیمت یک خانه یک خانواده در این شهر اکنون به یک میلیون دلار نزدیک شده است که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز