کارمندان فدرال به دفاتر کار بازمی‌گردند

Submitted on س., 01/17/2023 - 15:15

کارمندان فدرال به دفاتر کار بازمی‌گردند

با اجرای طرح بازگشت، کارمندان دولت فدرال در اتاوا و گتینو شروع به بازگشت به ساختمان‌های اداری کردند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کارمندان فدرال در بخش اصلی خدمات دولت که پیش‌ازاین به دلیل همه‌گیری دورکار بودند و از خانه کار می‌کردند، ملزم به بازگشت به محیط‌های کاری و حداقل دو تا سه روز در هفته حضور در محل کارشان شدند.

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه‌داری، طرح بازگشت به دفتر را در اواسط دسامبر اعلام کرد. اما اتحادیه‌های فدرال گفت فضای کاری کافی برای بازگشت کارمندان فدرال به دفاتر وجود ندارد.

جنیفر کار، رئیس مؤسسه حرفه‌ای خدمات عمومی کانادا، نیز دراین‌رابطه گفت:

به نظر من، محل‌های کار اکنون آماده نیستند و من فکر نمی‌کنم که هیئت خزانه‌داری تدارکات موردنیاز را برای بازگشت کارکنان به محل‌های کار آماده کرده باشد.

وی با بیان اینکه دولت فدرال به دلیل کوچک‌سازی دولت، ساختمان‌های زیادی ازدست‌داده است افزود:

برخی از کارمندان که به اداره آمار کانادا بازگشته‌اند، دیگر فضاهای اداری سابقشان را ندارند و برخی از آن‌ها ناچار شده‌اند در کافه تریا یا ناهارخوری کارشان را انجام دهند.

برنامه‌های بازگشت کارکنان به دفاتر را در این شرایط متوقف کند.

به گفته این اتحادیه‌ها در این شرایط، این طرح سلامت و ایمنی کارکنان را به خطر می‌اندازد و ازنقطه‌نظر لجستیکی و بهره‌وری نیز بی‌معنی است.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا در ماه دسامبر اعلام کرد که شکایتی را به هیئت روابط کار و استخدام بخش عمومی فدرال در مورد طرح بازگشت دولت به دفاتر ارائه خواهد کرد.

ادارات فدرال تا پایان ماه مارس فرصت دارند تا طرح بازگشت به دفاتر را به طور کامل اجرا کنند.

فورتیه هفته گذشته گفته بود که تخلفات آن دسته از کارکنان دولتی که به اداراتشان بازنمی‌گردند، به‌صورت موردی رسیدگی و اعلام می‌شود.

کبک در حال پایان دادن به توصیه کار از خانه است

شهردار تورنتو خبر داد: ساختمان‌های اداری شهرداری با ظرفیت 100 درصد بازگشایی می‌شوند

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز