کانادا همکاری با چین را برای ساخت واکسن کوید ۱۹ که پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت واکسن می باشد را آغاز کرد

Submitted on س., 05/12/2020 - 20:04

امروز دوازدهم ماه می شورای ملی تحقیقات کانادا (NRC) اعلام کرد که همکاری شرکت بیولوژیکی چینی CanSino که در شهر تایجین واقع شده است، برای پردازش بیولوژیکی کانادا به جریان افتاده است و پیشرفت هایی دراین زمینه برای ساخت واکسن کوید ۱۹ حاصل شده است.

این خبر بسیار خوبی است که چین و کانادا به اتفاق هم به پیشرفت هایی در زمینه ی تولید واکسن کوید ۱۹ رسیده اند و پیشرفت حاصله بیش از دیگر واکسن هایی بوده است که تا به حال ساخته شده است. نام این واکسن Ad5-nCoV می باشد و در آغاز امسال توسط چین مجوز دریافت کرد. این واکسن بر روی انسان آزمایش شده و موفق بوده است و این اولین واکسن کشف شده است که با موفقیت وارد مرحله دوم شده است.

ارتباط بین NRC و شرکت CanSino Biologics از سال ۲۰۱۳ زمانی که همکاری را برای ساخت واکسن ویروس ایبولا شروع کردند، آغاز شد. واکسن جدید کوید ۱۹ با ساخت سلول HEK293 تولید می شود و توسط NRC به تولید انبوه می رسد. شرکت CanSino Biologics و NRC برای مبارزه با کوید ۱۹ از همکاری، تخصص و
تکنولوژی مشترک استفاده می کنند. هدف همکاری چین با شبکه ی ایمونولوژی کانادایی در مرکز واکسن کانادا این است که راه را برای آزمایشات بالینی آینده در کانادا هموار کند.

واکسن همچنین باید توسط Health Canada (کانادا) تأیید شود ، CanSino Biologics متقاضی آزمایش بالینی (CTA/ clinival trial application) برای این امر است و ممکن است در پاییز قابل استفاده باشد. این امر، NRC را قادر می سازد تا از خط سلول اختصاصی HEK293 خود برای گسترش تولید واکسن منتخب استفاده کند.

در مرحله مقدماتی ، دولت کانادا از تأمین 44 میلیون دلار بودجه برای پشتیبانی از بهسازی کارخانه ی NRC مونترال جهت رعایت استانداردهای عملکرد خوب تولید
(GMP/ Good Manufacturing Practice) خبر داد تا ازآماده سازی واکسن منتخب برای استفاده اطمینان حاصل شود، کانادا در حال حاضر انجام فرایند درمان بیولوژیکی را آماده کرده است.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز