جمعه دمای هوا در اتاوا طی ۱۰۰ سال گذشته، گرمترین شد

Submitted on Mon, 08/03/2020 - 01:16

روز جمعه دمای هوا در اتاوا به بالاترین درجه آن رسید. آب و هوای اتاوا در ژوئیه امسال٫ بیشترین درجه گرما را از سال ۱۹۲۱ تاکنون به ثبت رسانده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا به نقل از سی تی وی، بیش از نیمی از روزهای ژوئیه امسال٫ دمای هوا در اتاوا بالا بود و ۴ بار نیز اخطار گرمای شدید نیز صادر شد.

۱۸ روز از ماه ژوئیه امسال٫ اتاوا شاهد دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بود و سه روز از آن نیز رکورد گرمای هوای شکست و درجه هوا به کمتر از ۲۰ درجه نمی رسید.

دیوید فیلیپس اقلیم شناس ارشد محیط زیست کانادا، در این رابطه گفت: «بنابر گزارش‌های جمع‌آوری شده از فرودگاه اتاوا، امسال پایتخت کانادا شاهد گرم ترین دمای خود بوده است».

وی با بیان اینکه این نتیجه بر اساس بررسی درجه هوا در عصر، میانگین کل شب‌ها و متوسط روزها گرفته شده اظهار داشت: «در بررسی هر سه مورد٫ امسال بالاترین میزان دمای هوا در اتاوا ثبت شد. اوج گرما در بعدازظهرها تقریبا ۴ درجه گرمتر از معمول بود. کمترین دمای ثبت شده در این ماه نیز باز هم دو درجه از دمای معمول اتاوا بیشتر بود. دمای هوا در طول روزها نیز امسال نسبت به همیشه سه درجه بیشتر بود.

متوسط دما در ژوئیه ۲۰۲۰ حدود ۳۰/۵ درجه سانتی گراد بود درحالی که متوسط دما در این ماه معمولا ۱۷/۴ درجه سانتیگراد است. متوسط دمای اتاوا در سایر ماه ها ۲۴ درجه سانتیگراد است.

بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط فیلیپس٫ هوای اتاوا در شب‌ها نیز به‌طور متوسط ۲۰ درجه و سه برابر همیشه بوده و آن‌ها را «شبهای گرمسیری» نامیده است.

با این وجود٫ پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی حاکی از آن است که آب و هوای اتاوا در ماه پیش رو ینی اوت٫ با بارش باران و کاهش دما همراه خواهد بود.

این درحالی است که به گفته فیلیپس٫ انتاریو و کبک گرمایی بیش از حد معمول را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: سی.تی.وی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز