جاوید رحمان بعید ندانست که جمهوری اسلامی مرتکب جنایت علیه بشریت و جنایات بین‌المللی شده باشد

Submitted on Mon, 03/20/2023 - 10:38

همزمان وزیر امور خارجۀ آلمان، آنالنا بائربوک، در حاشیۀ ملاقات با همتایان اروپایی خود در بروکسل گفت که در واکنش به موارد گستردۀ نقض حقوق بشر در ایران، اتحادیۀ اروپا به زودی شش رشته از تحریم‌های جدید خود را علیه ناقضان حقوق بشر در ایران اعمال می کند. وزیر امور خارجۀ آلمان سپس تصریح کرد که هدف از این تحریم‌ها رساندن این پیام به مقامات جمهوری اسلامی است که "هیچکس فرای قانون نیست."

همزمان دولت بریتانیا نیز هفت شخصیت حقیقی و حقوقی وابسته به سپاه پاسداران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. وزارت امور خارجۀ انگلستان با اعلام این خبر تصریح کرد که از جمله تحریم شدگان پنج تن از اعضای شورای مدیریت بنیاد تعاون سپاه پاسداران هستند. این بنیاد به گفتۀ دولت انگلستان علاوه بر نیروی قدس و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از فعالیت‌های سرکوبگرانه سپاه در داخل و خارج از ایران و گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان و حماس حمایت مالی می‌کند.  

وزیر امور خارجۀ بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای به همین مناسبت گفت که این کشور در همکاری با متحدان جهانی خود از تلاش و مبارزۀ مردم ایران برای انجام تغییرات اساسی در این کشور حمایت می‌کند.   

در اقدامی مشابه، دولت استرالیا نیز اعلام کرد که سیزده تن از ناقضان حقوق بشر در ایران را که شامل مقامات قضایی، سیاسی و نظامی این کشور می‌شوند و بعضاً در تولید و ارسال پهپادهای نظامی به روسیه دست دارند هدف تحریم قرار می‌دهد. یکی از مقامات نظامی تحریم شده از سوی استرالیا  محمدحسین زیبایی‌نژاد (معروف به حسین نجات)، مسئول امنیت پایتخت و  شماری از نهادهای مهم حکومتی و چهار تن از فرماندهان گشت ارشاد هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز