هزینۀ ارتباطات بی‌سیم کانادا

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

یک گزارش جدید توسط شرکت تحلیل‌گر خدمات مخابراتیRewheel  مستقر در فنلاند، بر اساس شوهد قیمتی نشان می‌دهد که کانادایی‌های بیش از هر جای دیگر برای خدمات موبال پرداخت می‌کنند.


در جدیدترین گزارش این شرکت تحقیقاتی مستقر در هلسینکی آمده است: «قیمت‌ها در بازار بی‌سیم کانادا همچنان در جهان بالاترین است.»


این گزارش بیش از 40 کشور را برای کمترین هزینۀ مورد نیاز برای دریافت طرح ماهانه 4G با حداقل 100 گیگابایت دیتای موبایل مورد بررسی قرار داد. 


کانادا با 144 دلار در ماه گران‌ترین کشور بود و پس از آن آفریقای جنوبی با 127 دلار در ماه قرار داشت.


در طرف مقابلريال اسرائیل قرار دارد. آنجا یک طرح انیترنت 4G به همراه مکالمۀ نامحدود و 100 گیگابایت دیتای ماهانه تنها 10 دلار هزینه می‌برد. شرکت Rewheel همچنین خاطر نشان کرد که مالکیت تلفن همراه در کانادا 13 بار گران‌تر از مالکیت آن در فرانسه است.


صورت‌ حساب‌های تلفن همراه کانادا سال‌هاست که در صدر رده‌بندی‌های جهانی قرار دارد. در یک تجزیه و تحلیل سال 2019 از بازار تلفن همراه کانادا، این گروه دلیل اصلی گرانی خدمات موبایل را عدم رقابت در بخش مخابرات کانادا دانست.


کمپانی Rewheel اولین شرکتی نیست که از نرخ‌های بسیار بالای موبایل در کانادا تعجب زده است.


شرکت Tefficient یک تحلیل‌گر بازار مخابرات سوئدی، نیز در ماه ژوئیه دریافت که نرخ‌های دیتای کانادا در میان 45 کشور مورد بررسی در بالا‌ترین حد خود قرار دارد. جی تعجبی هم نیست که این تجزیه و تحلیل همچنین دریافت که، کانادایی‌ها در مقایسه با دیگران داده‌های موبایل خود را بسیار مقتصدانه‌تر مصرف می‌کنند.        


سال گذشته یک مطالعه در مورد قیمت‌های تلفن همراه توسط شرکت غیرانتفاعی تحقیقاتی دیتای The Markup کانادا را در بالای فهرست گران‌ترین‌ها قرار داد. پخش یک ساعت Netflix با استفاده از دیتای موبایل در کانادا 12.55 دلار آب می‌خورد در حالی که این هزینه در ایتالیا تنها 43 سنت است.


یک تحقیق توسط سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی در سال 2013 در مورد نرخ‌های موبایل مشخص کرد کانادا تقریباً در تمام بخش‌های مربوط به طرح‌های دیتای موبایل در پایین‌ترین سطح در جهان قرار دارد. گزارشی مشابه دریافت که کانادا یکی از سودآورترین کشورها برای راه‌اندازی یک شرکت مخابراتی است.


در میان کسانی که قیمت بالای خدمات مخابراتی کانادا را توجیه می‌کنند، استدلال اندازۀ کشور و ماهیت عدم تمرکزگرایی آن را باعث اصلی گران بودن قیمت‌ها می‌دانند. شرکت Rewheel همچنین نوشته است که اپراتورهای کانادای کمترین میزان آنتن‌های موبایل را نسبت به مشتری در مقایسه با کشورهای دیگر دارد.


نرخ‌های بالای تلفن‌ همراه کانادا در طول انتخابات فدرال 2021 کانادا به یک بحث داغ بدل شد، و حزب دموکراتیک نوین و محافظه‌کارن، در طرح‌های مبارزاتی خود وعده داده بودند که در صورت پیروزی قیمت‌های خدمات مخابراتی را کاهش می‌دهند.


طرح جان توری قصد داشت بازار مخابرات کانادا را به سوی رقبای بین‌المللی باز‌تر کند. در طرف مقابل، حزب دموکراتیک نوین پیشنهاد داده بود که سقفی را برای هزینه‌های خدمات بی‌سیم تعین کند.


هرچند لیبرال‌ها در انتخابات 2021 در بارۀ نرخ‌های خدمات تلفن همراه ساکت ماندند، این حزب پیشنهاد‌های مشابهی را در طول مبارزات انتخاباتی 2019 ارائه داده بودند. در آن زمان این حزب پیشنهاد داده بود که «با استفاده از راهبرد چماق و هویج در قبال شرکت‌های مخابراتی کانادا برای کاشه 25 درصدی هزینه‌ها» استفاده کند.


در آخرین کارزار انتخاباتی، لیبرال‌ها هیچ طرحی در مورد نرخ‌های دیتای موبایل ارائه نکرده بودند.


 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز