هشدار دانشمندان به سازمان جهانی بهداشت: کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود

Submitted on ش., 07/11/2020 - 01:16

دانشمندان در حال مطالعه درباره کرونا به سازمان بهداشت جهانی درباره راه‌ انتقال ویروس کرونا هشدار دادند. آن‌ها در نامه‌ای خواستند که با توجه به شواهد موجود مبنی بر انتقال ویروس کرونا از راه هوا در توصیه های خود تجدیدنظر کند.

سازمان بهداشت جهانی پیش‌ از اینٍ یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا را ذرات ریز معلق در هوا که از دهان و بینی فرد خارج می‌شود اعلام کرده‌است.  ۲۳۹ نفر از دانشمندان از ۳۲ کشور جهان درباره انتقال ویروس کرونا از راه هوا به سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند. آن‌ها از سازمان جهانی بهداشت خواسته‌اند تا به این مسأله توجه بیشتری نشان‌دهد.

جمع نویسندگان این نامه متن آن را به همراه شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از راه هوا در یک نشریه علمی به چاپ برسانند.

هنوز سازمان بهداشت جهانی به این نامه واکنشی نشان نداده است. پیش از این سازمان بهداشت جهانی به راه انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق در هوا تأکید داشت. بر این اساس این نهاد وابسته به سازمان ملل راه‌های پیشگیری از کرونا را حفظ فاصله یک متری و شستن دست‌ها معرفی کرده بود.

پیش از این٫ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که پیوسته مشغول ارزیابی راه‌ انتقال ویروس کرونا است و یافته های جدید در این مورد را منتشر خواهد کرد.

تا امروز چیزی در حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به کووید۱۹ در سرتاسر جهان شناسایی شده اند. از این تعداد بیش از ۵۳۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

درباره ویروس کرونا بیشتر بخوانید:

منبع خبر: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز