هر آنچه که از لیفت لب باید بدانیدافزودن دیدگاه

Submitted on ی., 03/08/2020 - 20:01

لیفت لب، نوعی جراحی است که قسمتی کوچکی از پوست زیر بینی را برش می‌دهند و سپس لیفت لب را انجام می‌دهند. این عمل باعث می‌شود تا لب‌ها بزرگتر و زیباتر جلوه کنند. هرچه پیرتر می‌شویم، پوست بین قسمت پایین بینی و بالای لب فوقانی افتاده‌تر می‌شود و همین مساله باعث می‌شود تا لب‌ها کوچکتر و افتاده به نظر بیایند. لیفت لب، یکی از راه‌های کوتاه کردن فاصله بینی تا لب فوقانی است. لیفت لب، روشی دائمی و موثر برای افرادی است که لب‌های نازک و باریکی دارند. همچنین لیفت لب، برای افرادی که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی لب شده‌اند، مفید است. پس از انجام لیفت، دندان‌های فوقانی بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند که همین موضوع باعث می‌شود تا جوان‌تر به نظر برسید.
جراحی لیفت لب، نیازی به بستری شدن ندارد. این عمل تنها با بی‌حسی موضعی، به سادگی و در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. پس از عمل جای زخم بر صورت باقی می‌ماند که در طی ماه‌های آینده بهبود پیدا می‌کند. نتایج لیفت لب، به خصوص در افراد مسن، اغلب طبیعی‌تر و بهتر از فیلرهای تزریقی است. همچنین دست جراح در میزان لیفت نیز باز است و با توجه به درخواست شما می‌تواند لب را تا جایی که تقارن لب‌ها از بین نرود، لیفت کند.
لیفت لب بر روی لب پایینی نیز انجام می‌شود، منتهی این لیفت زیاد رایج نیست و معمولا افرادی که لب پایینی نازک و باریکی دارند، لیفت لب پایین انجام می‌دهند تا لب‌هایشان بزرگتر و زیباتر دیده شوند.

چندین نوع مختلف از عمل جراحی لیفت لب وجود دارد که تفاوت‌های اصلی آنها در محل قرارگیری لیفت و تعداد برش‌ها است. متداول‌ترین روش، لیفت لب شاخ گاوی است. در این روش قسمتی از پوست زیر بینی به شکل شاخ گاو برش داده می‌شود و سپس لیفت انجام می‌شود. نوع دیگر لیفت لب، لیفت ایتالیایی نام دارد که در این جراحی تنها دو برش کوچک در زیر سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شود و لیفت انجام می‌شود. روش دیگری نیز وجود دارد که به آن گولوینگ می‌گویند و در این جراحی، برشی در مزر لب بالایی با پوست ایجاد می‌کنند و سپس لب را لیفت می‌کنند.

 

• بر خلاف فیلرها که نتایجشان موقتی است، نتایج لیفت لب، دائمی است و نیازی به مراقبت یا هزینه‌های مکرر ندارد.
• برخلاف فیلرهای تزریقی که ظاهر لب را شبیه به اردک می‌کنند، جراحی لیفت لب ظاهر لب‌ها را طبیعی جلوه می‌دهد.
• باعث تقارن بیشتر و بهتر لب‌ها می‌شود.
• برخلاف فیلرهای تزریقی، لیفت لب باعث می‌شود تا دندان‌های فوقانی بیشتر در معرض دید باشند و در نتیجه چهره جوان‌تر به نظر می‌آید.

• اگر جراح بیش از حد پوست را ببرد، ترمیم آن کاری بسیار دشوار است.
• اگر دندان‌های فوقانی نامرتب و خرابی داشته باشید، لیفت لب گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و بهتر است از گزینه‌های دیگر مانند فیلرهای تزریقی استفاده کنید.
• جای زخم پس از جراحی هرچند کمرنگ می‌شود و به چشم نمی‌آید، اما برای همیشه باقی می‌ماند.

 

ابتدا پزشک با توجه به نوع جراحی، الگویی را در زیر بینی شما می‌کشد که هرچه این الگو بزرگتر باشد لب بیشتر به سمت بالا لیفت می‌شود. پس از کشیدن الگو، جراحی در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.
پس از کشیدن الگو، لیدوکائین به محل مورد نظر تزریق می‌شود تا در حین جراحی دردی را حس نکنید. پزشک از روی الگو پوست را برش داده و لیفت را انجام می‌دهد و سپس برش را با بخیه می‌بندد.

 

بیشتر افراد حدودا پس از هفت روز می‌توانند به کار خود بازگردند. معمولا به مدت یک هفته تا ده روز پس از جراحی اطراف لب دچار قرمزی، تورم و گاها کبودی می‌شود. پزشک به احتمال زیاد به شما توصیه می‌کند که کمپرس سرد انجام دهید و در صورت لزوم از مسکن استفاده کنید. برش را با پراکسید هیدروژن رقیق شده تمیز کنید و تا یک هفته، روزی دو بار از پماد آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. همچنین باید دو هفته از سیگار کشیدن و جویدن زیاد خودداری کنید. برای تسریع روند بهبودی، ممکن است پزشک توصیه کند تا در هنگام خواب از دو یا سه بالش در زیر سر استفاده کنید.
پس از یک هفته بخیه‌ها کشیده می‌شوند و تورم کاهش پیدا می‌کند، حالا می‌توانید با استفاده از لوازم آرایشی جای زخم را بپوشانید. تورم و قرمزی جای زخم باید هفته به هفته بهتر شود و تقریباً در حدود سه ماه باید کاملا محو شود. بافت پوست محل زخم نیز باید به مرور زمان صاف‌تر شود. برای اطمینان از بهبودی مناسب، برخی از بیماران در طول دوره نقاهت به استروئیدها احتیاج دارند. پزشک ممکن است برای محافظت از بخیه‌ها و کاهش خطر عفونت، بر روی ناحیه برش چسب جراحی بزند. اگر چنین باشد، بهتر است صبر کنید تا چسب به خودی خود از پوست جدا شود و از کندن چسب خودداری کنید.
اگر متوجه هرگونه تغییر غیر طبیعی در لب و اطراف لب شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

خطرات و عوارض جانبی لیفت لب، شامل موارد زیر است.

 

بلافاصله پس از لیفت لب، نتایج قابل مشاهده خواهند بود. اما نتیجه نهایی را پس از کاهش تورم و کبودی باید دید که معمولا سه ماه زمان لازم دارد.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

منبع
rastineh
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز