حامیان و نزدیکان هفت فرانسوی اسیر در ایران فراخوان تظاهرات در پاریس دادند

Submitted on Mon, 01/16/2023 - 11:10

در بیانیۀ کمیته‌هایی که مردم را به شرکت در این تجمع فراخوانده‌اند، آمده است که در حال حاضر هفت فرانسوی "به دلایل کذب" و اتهامات بی‌اساس در ایران زندانی هستند. نزدیکان "فریبا عادلخواه"، "بنژمن بیریر"، "سسیل کولر" و "برنارد فلان" که همگی در ایران زندانی هستند از جمله امضاکنندگان فراخوان تجمع ۲۸ ژانویه به شمار می‌روند.

در بیانیۀ آنان آمده است که هفت شهروند فرانسوی زندانی در ایران از ابتدایی‌ترین حقوق خود از جمله حق دادرسی و محاکمۀ عادلانه محروم هستند و بعضاً ماه هاست که در سلول‌های انفرادی و بدون کمترین تماس با نزدیکان خود به سر می برند.

امضاکنندگان بیانیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت و سلامت جسمانی و روحی نزدیکان در بند خود در ایران خواستار آزادی فوری و بازگشت آنان به فرانسه شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ده‌ها شهروند غربی را به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی کرده‌ و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حکومت ایران از دستگیرشدگان به عنوان اهرم فشار در مذاکرات خود با غرب استفاده می‌کنند. دولت فرانسه از شهروندان زندانی خود در ایران به عنوان "گروگان‌های دولتی" در ایران یاد کرده است.

در دسامبر گذشته وزارت امور خارجۀ فرانسه بر عزم خود برای آزاد کردن اسرای این کشور در ایران تأکید کرد. شنبۀ گذشته دولت تهران علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع ایران و دارای تابعیت دوگانۀ ایران و انگلستان را به اتهام جاسوسی برای لندن اعدام کرد.       

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز