گروه داعش، مسئولیت حمله به فرودگاه نظامی کابل را به دوش گرفت

Submitted on Mon, 01/02/2023 - 10:57

رسانه وابسته به گروه داعش، امروز دوشنبه ١٢ جدی/٢ ژانویه مسئولیت حمله به فرودگاه نظامی کابل را به دوش گرفت و ادعا کرده که مهاجم این حمله، در حمله پسین به محل اقامت شهروندان چینی در کابل نیز دست داشته که توانسته بود از آن حمله، زنده فرار کند.

منابع از درون حکومت طالبان به الجزیره گفته‌اند که در حمله اخیر داعش به فرودگاه نظامی کابل ١٤‬ تن کشته شده و ١٨‬ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

داعش اما ادعا می‌کند که در این حمله ٥٠ تن از اعضای طالبان کشته و زخمی شده‌اند. طالبان نیز تایید کرده‌اند که این حمله، تلفاتی برجا گذاشته است، اما هیچ آماری شریک نکرده‌اند.

اپیش از این گروه داعش، مسئولیت حمله به فرماندهی پلیس طالبان در بدخشان را که در آن، عبدالحق ابو عمر، فرمانده پلیس طالبان برای این ولایت کشته شد، به دوش گرفته بودند.

گروه داعش در چند ماه پسین، موفق راه اندازی حملات مرگبار و مهمی در کابل و افغانستان زیر حاکمیت طالبان شده‌اند. حمله به سفارت‌خانه‌های روسیه و چین و نیز حمله به محل اقامت شهروندان چینی که گفته شده دیپلومات‌های چینی نیز در آن حضور داشتند، از حمله‌های پسین داعش در افغانستان است.

طالبان بارها حضور داعش در افغانستان را رد کرده‌اند، اما حملات پسین و پیچیده این گروه نشان می‌دهد که داعش در افغانستان زیر حاکمیت طالبان، مجال بیشتری برای مانور دادن و نفس‌ کشیدن پیدا کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز