گفتگوی تلفونی نادر وزرای دفاع روسیه و فرانسه با محوریت جنگ اوکراین

Submitted on پ., 04/04/2024 - 12:39

با این وجود، بیانیه‌هایی که دو کشور پس از این تماس تلفونی «غیرمنتظره»، منتشر کرده‌اند، اندکی در برخیر موارد تفاوت دارند.

در مورد مساله اوکراین، وزارت دفاع روسیه گفته است که در تماس تلفونی میان سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در مورد احتمال گفتگوها در مورد جنگ اوکراین، گفتگو شد. مساله‌ای که وزارت دفاع فرانسه فورا آن را رد کرد.

همچنین بخوانیدپس از حمله مرگبار مسکو، فرانسه تدابیر امنیتی خود را به حالت اضطرار بالا برد

ماکرون بار دیگر از سخنان خود در مورد اعزام نیروی جنگی به اوکراین دفاع کرد

در اعلامیه وزارت دفاع روسیه در این مورد آمده که «آمادگی برای گفتگو در مورد اوکراین مورد توجه قرار گرفت. نقطه شروع می‌تواند بر طرح صلح استانبول استوار باشد.»

در سوی دیگر، در اعلامیه وزارت دفاع فرانسه آمده که دو طرف در مورد جنگ اوکراین گفتگو کردند، اما هم‌چنان آمده که وزیر دفاع فرانسه بر حمایت پاریس از کی‌یف نیز تاکید کرده است.

وزارت دفاع فرانسه در اعلامیه خود چنین نوشته که «فرانسه به حمایت خود از اوکراین، به شدت و تا زمانی که نیاز باشد در مبارزه برای آزادی و حاکمیت، ادامه خواهد داد، تا اینکه صلح و امنیت در قاره اروپا حاکم شود.»

حمله مسکو

حمله «تروریستی» مسکو که منجر به کشته شدن ۱۴۴ تن گردید، از دیگر موضوعاتی بود که وزرای دو طرف، با یکدیگر گفتگو کردند. مساله‌ای که هرچند رئیس جمهور پوتین تائید کرد که کار گروه داعش است، اما آن را به‌گونه مرتبط به اوکراین دانست.

وزارت دفاع روسیه در اعلامیه‌ خود نوشته که در این تماس تلفونی، جانب روسی به همتای فرانسوی خود گفته است که دولت اوکراین «هیچ کاری را بدون تائیدی مصدیان غربی خود انجام نمی‌دهد. ما در این زمینه باور داریم که سرویس ویژه فرانسوی در پشت این (حمله) نباشد.

وزیر دفاع فرانسه هم گفته است که فرانسه هیچ اطلاعاتی در مورد این که این حمله با اوکراین مرتبط است، ندارد و از مسکو می‌خواهد تا «تمامی ابزارسازی‌ها از این حمله را متوقف کند.»

به روز پنج‌شنبه ۴ آوریل، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز این ادعای وزیر دفاع روسیه را رد کرده و با «مضحک» خواندن آن، گفته است که این زبان تهدید از سوی روسیه، چیز جدیدی نیست و «دستکاری اطلاعات» بخشی از سلاح جنگی این‌روزهای مسکو است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز