CREA می گوید فروش بازار املاک در ماه می جهش داشته است و بهتر از سال گذشته می باشد

Submitted on Mon, 06/17/2019 - 17:25

با توجه به اطلاعاتی که انجمن مشاوران املاک CREA ارائه کرده است، فروش خانه در ماه می امسال ۶/۷٪ در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش یافته است. اگر بر حسب معاملات ماهانه حساب کنیم، فروش از طریق سرویس های لیست شده ی چندگانه به میزان ۱/۹٪ افزایش یافته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، این سرویس های چندگانه شامل وبسایت ها، مشاوران املاک، آگهی های خصوصی فروش خانه و غیره می باشد. CREA گزارش داد که ماه گذشته فروش خانه در منطقه ی جی تی ای فعال بوده است که که تقرییاً نزدیک به نیمی از افزایش کلی تعداد فروش را در بر می گیرد.

HPI ۰/۶٪ تنزل داشته است
گزارش CREA می گوید، قیمت معاملات متوسط ملی در ماه می ۵۰۸۰۰۰ دلار می باشد که حدود ۱/۸٪ بیشتر از سال گذشته است. اگر جی تی ای و ونکوور را در نظر نگیریم، متوسط قیمت معاملات ملکی ۳۹۷۰۰۰دلار می باشد.

CREA اشاره کرد ه است که ممکن است اشکال بالا صحیح نباشد زیرا که تورنتو و ونکووربیشترین تأثیر را بر بازار دارد. بنابر این استفاده از ایندکس قیمت خانه (HPI) برای اندازه گیری نوسانات قیمت های خانه منطقی تر است.

در ماه می (HPI) به میزان ۰/۶٪ در ۱۲ ماه گذشته تنزل داشت و نسبت به ماه آپریل ۰/۲٪ کاهش داشته است. در بین ۱۸ بازار املاک در کشور، ایندکس (HPI) ۱۲ بازار افزایش قیمت داشته است.

در منطقه ی نعل اسبی اونتاریو، بیشترین افزایش قیمت در شهر Guelph بوده است که افزایش ۵/۷٪ افزایش، نیاگارا ۵/۴٪، اوکویل- میلتون ۳/۴٪ و جی تی ای ۳/۱٪ افزایش داشته اند. اما شهر بری ۶/۱٪ کاهش داشته است.

ایندکس Guelph در شهرهای متعدد کانادا کاهش یافته استو در ونکوور به میزان ۱٪ کاهش ، BC Lowland Plain fell ۱/۱٪ ، کلگری -۰.۱٪ و هاملیتون در اونتاریو به میزان -۰/۷٪ کاهش داشته است.
فروش امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود.

Gregory Klump، کارشناس ارشد به این نکته اشاره کرد که استرس تست مورتگیج که از اوائل سال ۲۰۱۸ تأثیر زیادی بر بازار گذاشت و خریداران خانه را به چالش کشید و برای خرید خانه تحت تأثیر بوده اند و فعالیت های تجاری شان محدود شد.

Klump اعتقاد دارد که بازار املاک امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود آنچنانکه خریداران به سیاست تغییرات بیشتر عادت خواهند کرد. به همین دلیل CREA در سال ۲۰۱۹ اینچنین پیش بینی کرده است: انتظار می رود
که فروش خانه در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱/۲٪ افزایش خواهد یافت و به تعداد ۴۶۳۰۰۰ باب خانه در قیاس با سال گذشته خواهد رسید. از سوی دیگر پیش بینی بدبینانه زود هنگام این خواهد بود که امسال حجم معاملات به میزان ۱/۶٪ کاهش خواهد داشت.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز