چند درصد از کارفرمایان در صورت افزایش حقوق حاضر به تعدیل نیرو نیستند؟ | آنها با چه میزان افزایش حقوق کارگر موافقند؟

Submitted on Mon, 03/11/2024 - 13:09

به گزارش همشهری آنلاین، نتایج یک نظرسنجی از کارفرمایان درباره افزایش حقوق و دستمزد سال آینده نشان می‌دهد که ۳۸.۵ درصد کارفرمایان معتقدند افزایش ۱۱ تا ۲۰ درصدی حقوق نیروی کار مناسب است و ۲۱.۵ درصد در صورت افزایش حقوق کارگر به هیچ عنوان حاضر به تعدیل نیرو نیستند.

مرکز افکار سنجی سرمایه تعداد ۱۰۱۱ نفر را به عنوان نمونه انتخاب کرده و در بازه ۱۳ الی ۱۸ اسفند ماه از آنها درباره پیش بینی و توقعشان برای افزایش حقوق نظرسنجی کرده است.

پیش‌بینی پاسخگویان در خصوص افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده به این شرح است:

۳۸.۵ درصد ۱۱ تا ۲۰ درصد افزایش، ۳۷.۳ درصد ۲۱ تا ۳۰ درصد افزایش، ۹.۱ درصد ۳۱ تا ۴۰ درصد، ۷.۲ درصد ۱ تا ۱۰ درصد افزایش، ۳.۸ درصد ۴۱ تا۵۰ درصد،۲ درصد بالای ۵۰درصد افزایش حقوق را پیش‌بینی کرده‌اند و ۲.۱ درصد هم هیچ درصدی را پیش‌بینی نکرده‌اند.

انتظار پاسخگویان از افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده به این شرح است:

۲۹.۷ درصد ۱۱تا ۲۰ درصد، ۲۶.۴ درصد ۲۱ تا ۳۰ درصد، ۱۷.۱درصد ۱تا ۱۰ درصد، ۱۰.۹ درصد ۳۱ تا ۴۰ درصد، ۹.۳ درصد ۴۱ تا ۵۰ درصد و ۳.۶ درصد بالای ۵۰ درصد افزایش را انتظار دارند و ۳ درصد هم توقع افزایش حقوق و دستمزد متناسب با تورم را داشته‌اند.

از کارفرمایان سوال شد که در صورت افزایش دستمزد تا چه میزان حاضر به تعدیل نیروی کار خود هستند که پاسخ‌ها به این شرح است:

۲۳.۹ درصد ۱۱تا ۲۰ درصد، ۲۳.۳ درصد ۲۱ تا ۳۰ درصد، ۱۱.۷ درصد ۳۱ تا ۴۰ درصد، ۵.۲ درصد ۰ تا ۱۰ درصد و بالای ۵۰ درصد ۰.۸ درصد، حاضر به تعدیل نیرو هستند، ۲۱.۵ درصد به هیچ عنوان حاضر به تعدیل نیرو نیستند و ۶.۴ درصد از پاسخگویان شرایط بازار را برای تعدیل نیرو موثر دانسته‌اند.

۲۸ درصد اصلا، ۱۷.۸ درصد زیاد، ۱۷.۳ درصد خیلی‌کم، ۱۶.۹ درصد کم، ۱۵.۳ درصد خیلی‌زیاد و ۴.۷ درصد اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز