بزنیم یا نزنیم؟ علیرغم توقف استفاده از واکسن آسترازنکا در اروپا، کانادا با اعتماد تزریقش می‌کند

Submitted on جمعه, 03/12/2021 - 01:10
ایران استار : مقام‌های کانادایی برخلاف برخی کشورهای اروپایی معتقدند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن آسترازنکا باعث لخته شدن خون در افراد تلقیح شده با این واکسن شده است.
تا کنون حداقل ۹ کشور اروپایی، شامل دانمارک، فنلاند و اتریش استفاده از دوزهای واکسن آسترازنکا ساخت انگلستان را متوقف کرده‌اند. البته برخی از این کشورها کاملاً و برخی دیگر فقط در دسته خاصی این تصمیم را گرفته‌اند و منتظر بررسی بیشتر هستند. البته هیچ یک از آنها ارتباط بین لخته‌ها و تزریق واکسن را به شکل عملی مدعی نشده‌اند و انگلستان می‌گوید این واکسن‌ها هیچ مشکلی ندارند و خود بسرعت در حال تزریق آن در سرتاسر کشورش است.

علیرغم توقف استفاده از واکسن آسترازنکا در اروپا، کانادا با اعتماد تزریقش می‌کند

Han Dong Toronto Canada MP
COVID-19 Business toronto ontario gta

در همین حال اولین محموله ۵۰۰ هزار دوزی این واکسن قرار است که در این هفته در کانادا به بازوهای مردم تزریق شود. مقامات چندین استان روز پنجشنبه گفتند که آنها قصد ندارند جلوی عرضه محصولات را بگیرند. دکتر "هوراسیو آرودا"، مدیر بهداشت عمومی کبک گفت: "در حال حاضر ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد این واکسن بیش از سایر واکسن‌ها خطر دارد". "کارلو مسترانژلو"، رئیس امور شرکت‌ها، ارتباطات و پایداری در آسترازنکا کانادا گفت که این شرکت بررسی ایمنی جدید ۱۰ میلیون نفر که این واکسن را دریافت کرده‌اند به پایان رسانده و "هیچ شواهدی از افزایش خطر آمبولی ریوی یا ترومبوز وریدی عمقی در هیچ گروه سنی، جنسی یا دسته‌ای یا در هیچ کشور خاصی ندیده است". وی افزوده: "در حقیقت، تعداد بروز چنین مشکلاتی در افراد واکسینه شده حتی از جمعیت عمومی نیز به طور قابل توجهی کمتر است". دکتر "زین چاگلا"، پزشک بیماری عفونی بیمارستان "سنت جوزف" همیلتون نیز گفت که این واکسن را طبق برنامه‌ریزی انجام شده در آخر هفته به بیماران خواهد زد زیرا او اعتماد دارد که در صورت نگرانی بهداشت کانادا که دائما گزارش‌های ایمنی را کنترل می‌کند، وارد عمل خواهد شد.

توقف استفاده از آسترازنکا در دانمارک برای بررسی عوارض آن
در همین حال خبر رسیده مقامات بهداشتی دانمارک از روز پنجشنبه واکسیناسیون آسترازنکا را برای احتیاط بیشتر و پس از مشاهده تعدادی مورد لخته شدن خون متوقف کرده‌اند. از آن طرف آژانس دارویی اروپا در که حال بررسی این موضوع است گفته ۳۰ مورد لخته خون در بیش از پنج میلیون بیمار واکسن زده، بیشتر از تعداد میزان طبیعی جمعیت عمومی نیست.
دکتر "ایساک بوگوخ"، متخصص بیماریهای عفونی می‌گوید هیچ دلیلی برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد زیرا دانمارک گفته است که واکسن آسترازنکا را به طور موقت متوقف می‌کند تا تعداد کمی از لخته‌های خون را بررسی کند. چاگلا گفت اگر ارتباطی یافت شود، ممکن است مختص یک دسته خاص باشد که آنهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان كرد كه دوزهای كانادا در حال حاضر از موسسه سرم‌سازی هند می‌آید در حالی كه اروپا دوزهای خود را از تأسیسات موجود در اتحادیه اروپا دریافت می‌كند. پیشتر گفته شده بود که این دو محصول بسیار به هم شباهت دارند و تاکنون گزارشی از مشکلات بروز کرده بعلت تزریق نسخه هندی آن ثبت نشده است.

کانادا چه می‌گوید؟

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
Nobel Auto

"کریستین الیوت"، وزیر بهداشت انتاریو گفت که این استان برنامه تزریق آسترازنکا را متوقف نخواهد کرد اما برای پیگیری شواهد با بهداشت کانادا همکاری می کند. وی افزود: "ما در حال انجام تلقیحات آسترازنکا هستیم و می‌دانیم كه چندین میلیون دوز قبلاً در سراسر جهان زده شده و هیچ عارضه‌ای نداشته است". انتاریو بنا دارد از فردا واکسیناسیون ۶۰ تا ۶۵ ساله‌ها را با واکسن آسترازنکا آغاز کند.

از طرفی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز در سالگرد "همه گیری جهانی" کرونا در کنار دیگر رهبران سیاسی یک سخنرانی ملی داشت. او گفت که کرونا زندگی کلیه خانواده‌ها را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. دولت همچنین از کانادایی‌ها خواسته است تا درباره مراقبت‌های بهداشتی خودشان و سایر افراد در خط مقدم در مبازره با کرونا کوشا باشند، و با پخت و پز مواد غذایی، تمیز کردن فروشگاه‌ها، مدارس و محل کار به فکر سلامت کل کشور باشند.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز