بریتانیا نیز برای مقابله با کرونا پس از ایتالیا و فرانسه وارد قرنطینه شد

Submitted on س., 03/24/2020 - 12:37

به موجب تصمیم نخست وزیر بریتانیا کلیه فروشگاه های غیرضروری تعطیل و تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی ممنوع شده است. از این پس تمام شهروندان و ساکنان بریتانیا باید در منازل خود بمانند و تنها برای تهیه غذا و دارو از خانه ها خارج شوند. به غیر از این موارد، خروج از خانه تنها برای انجام ورزش، رفتن نزد پزشک یا سر کار آنهم برای مشاغل کلیدی مجاز اعلام شده است.

تدابیر بی سابقۀ نخست وزیر بریتانیا مشابه تصمیم هایی است که پیشتر در ایتالیا و فرانسه به اجرا گذاشته شده است. تاکنون نخست وزیر بریتانیا می کوشید با دعوت از مردم این کشور به رعایت وظایف اخلاقی و شهروندی خود از اتخاذ تدابیری مشابه خودداری کند. اما، بی توجهی عمومی نسبت به خطرات اپیدمی کرونا عاقبت او را متقاعد ساخت که گریزی از اجبار و اتخاذ تصمیم های استثنایی نیست.

در پیام تلویزیونی خود نخست وزیر بریتانیا از مردم این کشور خواست که در خانه های خود بمانند. او هشدار داد که اگر شمار بالایی از مردم بریتانیا به ویروس کرونا مبتلاء شوند نظام سلامت این کشور قادر به رویارویی با این اپیدمی نخواهد بود.

در این پیام نخست وزیر بریتانیا خطاب به مردم این کشور تأکید کرد که اگر مقررات جدید را رعایت نکنند با جریمه های نقدی روبرو خواهند شد و پلیس از برگزاری هرگونه تجمعی جلوگیری خواهد کرد.   

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز