برنامه Nexus و FAST دوباره در کانادا راه اندازی شد

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 01:24

برنامه Nexus و FAST دوباره در کانادا راه اندازی شد

مقامات مرزی به منظور تسهیل تردد کسانی که خواستار کاهش مشکلات تردد در گذرگاه‌های مرزی کانادا هستند دو مرکز Nexus و تجارت آزاد و امن (FAST) را در کانادا بازگشایی کردند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، از زمان آغاز شیوع بیماری همه گیر کرونا این اولین بار است که دفاتر Nexus و FAST در کانادا باز می‌شوند. و مقامات فدرال می‌گویند که دفاتر بیشتری در آینده ایجاد خواهند شد.

این برنامه نه تنها به تجار خدمات بیشتر می‌دهد بلکه برای ماموران امنیت مرزی نیز زمان بیشتری را آزاد می‌کند تا به مسافران و کالاهای مشکوک و مشکل دار بپردازند.

مزیت Nexus این است که با ارائه آن در زمان تردد مسافرانی که بین دو کشور سفر می‌کنند صرفه‌جویی می‌شود. از ایجاد صف‌های طولانی‌تر در مرز می‌کاهد، از کیوسک‌ها و گیت‌های الکترونیکی تعیین‌شده در فرودگاه‌های اصلی راحت‌تر عبور می‌کنند، و پردازش در گذرگاه‌های دریایی و تردد از مرز راحت‌تر انجام می‌شود.

آژانس خدمات مرزی کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازگشایی این دو مرکز کانادایی اولین مرحله از یک طرح بزرگ برای رسیدگی به عقب ماندگی طولانی برنامه Nexus و FAST است. و در دسترس بودن متقاضیان را برای رزرو وقت برای مصاحبه برای تأیید مربوطه پیش از دریافت Nexus افزایش می‌دهد.

مسافرانی که به دنبال درخواست این برنامه هستند همچنان باید یک فرآیند دو مرحله‌ای جدید را تکمیل کنند. و حضور در دفاتر کانادا به معنای بی‌نیاز بودن آن‌ها از مراجعه به آنسوی مرز نیست.

مسافرانی که به صورت مشروط برای استفاده از Nexus تأیید می‌شوند، می‌توانند بخش اول مصاحبه را در یکی از دو مرکز کانادایی تکمیل کنند. سپس بخش دوم مصاحبه را در آن سوی مرز در مراکز مربوطه در ایالات متحده یعنی در لنزداون، خلیج الکساندریا، نیویورک، و برای فورت اری، بوفالو، نیویورک تکمیل کنند.

برای تأیید مشروط، هم CBSA و هم گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) باید قبل از مصاحبه تأییدیه صادر کنند. و مصاحبه‌ها باید در هر دو طرف مرز انجام شود.

برنامه Nexus و FAST یک معامله برد-برد برای کانادا و ایالات متحده هستند و ما تلاش می‌کنیم تا راه حل‌های خلاقانه‌ای و ایمنی برای کاهش زمان انتظار، جبران تاخیرها و کمک به مسافران بیشتری برای دریافت کارت‌های Nexus پیدا کنیم.

وی افزود: این فرآیند جدید و دو مرحله‌ای گواهی دیگر بر تعهد ما به مردم است. ما از این پس باز هم با استفاده از فناوری اطلاعات به یافتن راه‌حل‌های ساده سازی امور ادامه خواهیم داد.

متقاضیان همچنین می‌توانند یک فرآیند را تکمیل و مصاحبه‌های کامل را در مراکز ثبت نام در ایالات متحده برنامه‌ریزی کنند. که احتمالا برای کسانی که در نزدیکی این دو مرکز کانادا زندگی نمی‌کنند، بهتر است.

کسانی که قبلاً عضو برنامه Nexus و منتظر مصاحبه هستند، می‌توانند عضویتشان را قبل از تاریخ انقضاء تمدید کنند تا مزایای سفرشان را تا پنج سال حفظ کنند.

به گفته CBSA پیش‌بینی می‌شود در آینده مراکز بیشتری در گذرگاه‌های مرزی زمینی منتخب باز شوند.

کارشناسان هشدار دادند: احتمال نقض حقوق افراد در ArriveCAN

کشف و ضبط 59 قبضه سلاح گرم غیرقانونی در مرز کانادا و ایالات متحده

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز