بنیان گذار رادیو بیگم : ما تسلیم نمی‌شویم می‌خواهیم صدای زنان افغانستان باشیم

Submitted on چ., 12/08/2021 - 12:53

در حالی که نهاد‌های حقوق بشری پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در مورد نقض صریح حقوق زنان در افغانستان از سوی این گروه همواره هشدار می‌دهند، حمیده امان روز چهارشنبه هشتم دسامبر/۱۷ آذر، به خبرگزاری فرانسه گفت، زنان این کشور خواموش نخواهند شد. 

خبرگزاری فرانسه در گزارش اخیر خود به نقل از اظهارات حمیده امان، بنیان گذار«رادیو بیگم» نوشته است: ««ما تسلیم نمی‌شویم و می‌خواهیم صدای زنان افغانستان باشیم».      

حمیده امان که پس از فروپاشی امارت اسلامی طالبان در سال ۲۰۰۱ به کابل برگشته بود، تاکید کرده است که «رادیو بیگم» رادیویی برای رساندن صدای زنان افغانستان است.  

افزون بر این، حمیده امان گفته است که بانوان باید در فضای عمومی حضور داشته باشند و وجود وضعیت کنونی نشان بدهند که ترسی ندارند.  

«رادیو بیگم»، یک رادیوی محلی در کابل پایتخت افغانستان است و به رغم محدودیت‌های بنیاگرایان طالبان، برنامه‌های خود را به صورت زنده پخش می‌کند.  

این رادیو که همه گویندگان آن بانوان هستند، پنج ماه پیش از به قدرت رسیدن مجدد گروه طالبان (۱۵ اوت ۲۰۲۱) و به مناسبت روز جهانی زن افتتاح شد. 

«رادیو بیگم» که ده‌ها کارمند زن در آن فعالیت‌ می‌کنند، حدود سه ماه پیش (سپتامبر ۲۰۲۱) از سوی طالبان مجوز پخش مجدد برنامه‌های خود را دریافت کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز