بانک مرکزی کانادا از تثبیت نرخ بهره بانکی خبر داد

Submitted on پ., 03/11/2021 - 13:10

بانک مرکزی کانادا با انتشار بیانیه ای از عدم تغییر نرخ بهره ۰.۲۵ درصدی بانکی خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، در بیانیه بانک مرکزی آمده است که عدم تحقق پیشبینی‌های قبلی این بانک در ژانویه برای شروع سال ۲۰۲۱ موجب ثابت نگه داشتن نرخ بهره شده است.

تصمیم گیرندگان ارشد این بانک می‌گویند که انعطاف پذیری در اقتصاد به سازگاری مصرف کنندگان و مشاغل با دور جدید قرنطینه و محدودیت‌ها مربوط می‌شود.

بانک مرکزی کانادا همچنین در این بیانیه خود بازار مسکن را قوی تر از حد انتظارات خواند و افزود که همین موضوع موجب افزایش قابل انتظار تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماه اول سال بوده است.

بانک مرکزی کانادا همچنین نسبت به عدم اطمینان قابل توجه درمورد مسیر بیماری همه گیر که چشم اندازهای اقتصادی بلند مدت را تیره کرده نسبت به مشخص نبودن زمان بازسازی خسارات اقتصادی این بیماری هشدار داده است.

به گفته این بانک تا زمانی که اقتصاد بهبود نیابد و نرخ تورم در دو درصد آرامش خود قرار نگیرد، نرخ اصلی بهره بانکی ۰.۲۵ درصد خواهد ماند که پیشبینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ باشد.

رویس مندس، اقتصاددان ارشد «CIBC»، با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که در اطلاعیه از بانک نمی‌توان زمان مناسب تر شدن اقتصاد برای افزایش نرخ را بهبود بخشید، که به عقیده بسیاری از کارشناسان ممکن است در اواخر سال آینده اتفاق بیفتد.

ماه آینده قرار است بانک کانادا چشم انداز اقتصادی کشور را به عنوان بخشی از گزارش سه ماهه سیاست پولی منتشر کند.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز