آتش سوزی در دورادور مدیترانه

Submitted on چ., 07/26/2023 - 11:42

آتش نشانان ایتالیایی برای خاموش کردن آتش سوزی هایی که در جنوب ایتالیا، از سیسیل تا کالابریا و پولیا در حال گسترش است، تلاش میکنند. تیم‌هایی از هواپیماها و هلیکوپترهای «کانادر» با شلنگ‌هایی روی زمین با آتش نشانان کار میکنند. افراد آتش نشانی در حال کار بر روی آتش سوزی بین شهرهای سیسیلی پالرمو و مسینا و تخلیه خانه ها هستند.

در کالابریا، آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ عملیات انجام داده اند. به گزارش روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا، ۱۵۰۰ نفر برای فرار از شعله های آتش از خانه های خود تخلیه شدند. گرما و باد شدید شعله های آتش را گسترش داد. حداقل چهار مورد مرگ در سراسر کشور توسط مقامات محلی گزارش شده است.

در الجزایر

به گفته مقامات، آتش‌سوزی در جنگل‌ها، روستاها و شهرهای کوهستانی در شمال دست‌کم ۳۴ تن را کشته است. 

بر اساس گزارش‌های محلی، اکثر آتش‌سوزی‌هایی که از روز یکشنبه آغاز شده‌اند، اکنون خاموش شده‌اند. اما وحشت ناشی ازان تازه در حال ظهور است. ساکنان منطقه ساحلی، در ۲۵۰ کیلومتری شرق الجزیره، پایتخت، بیرون از خانه و محل کار خود در حالت شوک نشسته اند.

این رستوران پرجنب‌وجوش کنار جاده‌ای در حال ویران شدن توسط آتش‌سوزی‌هایی است که در تپه‌های اطراف کمون اوئد داس در حال گسترش است. چندین ماشین سوخته در یک بزرگراه وارونه دراز کشیده اند و ساکنان می گویند سه خانواده که برای فرار از شعله های آتش می دویدند که در داخل آن ها محبوس شده بودند جان باختند. ۱۶ مرد، زن و کودک. وزارت دفاع شامگاه دوشنبه گزارش داد که در میان کشته شدگان در بجایا ۱۰ سرباز هم بودند.

کرواسی

آتش نشانان کرواسی روز چهارشنبه با آتش سوزی در نزدیکی شهر دوبرونیک مبارزه کردند، زیرا این منطقه هم با امواج گرمای شدید و آتش سوزی جنگل های تابستانی دست و پنجه نرم می کند.

مقامات روز چهارشنبه گفتند که آتش سوزی شدید تقریباً در طول شب به خانه ها رسیده است، اما بیش از ۱۰۰ آتش نشان و دو هواپیما موفق به خاموش کردن آن شدند. آتش‌نشانان روز سه‌شنبه موفق شدند آتش را مهار کنند، اما دوباره با وزش باد شدید در ساعات پایانی روز و شب به آتش‌سوزی دامن زدند.

در حومه لیسبون پایتخت پرتغال

آتش سوزی جنگلی که توسط بادهای شدید شعله ور شد، به سرعت به منطقه های مسکونی سرایت کرد. ده ها نفر که اکثرا افراد مسن بودند برای احتیاط از منطقه تخلیه شدند. حدود ۴۰۰ آتش نشان برای مهار آتش در وزش باد با سرعت ۳۷ مایل در ساعت کار کردند. ده ها هواپیما نیز برای ریختن آب روی آتش مستقر شدند.

یونان

در یونان پس از آتش سوزی، گردشگران با موج جدیدی از گرما مواجه شدند. 

موج گرما در ین کشور،  این چهارشنبه، بار دیگر دمای هوا را به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رساند، گردشگران در آتن به دنبال سایه هستند و از آب فواره برای خنک شدن استفاده می کنند. مقامات در حالی که شهرداری ها ساختمانهای دارای تهویه را برای افرادی که از شدت گرما رنج میبرند باز کرده اند، دسترسی به ذخایر طبیعی و جنگل ها را به دلیل خطرات آتش سوزی ممنوع کرده اند. پیش بینی می شود طی روزهای آینده دمای هوا در مناطقی از کشور به ۴۴ درجه سانتیگراد برسد.

در جنوب فرانسه هم آتش سوزی است و در آن سوی مدیترانه، در ترکیه هم مناطق زیادی در آتش میسوزند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز