انگلستان و هلند در حمایت از نیروی هوایی اوکراین یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل می‌دهند

Submitted on چ., 05/17/2023 - 05:52

سخنگوی نخست‌وزیر انگلستان در اظهارات دیروز خود در ایسلند همچنین گفت که به نظر ریشی سوناک جایگاه حقیقی اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، است و رهبران این پیمان با حمایت لجستیکی درازمدت از امنیت اوکراین در مقابل حملات آتی روسیه موافق هستند.

 دولت انگلستان همچنین موافقت خود را برای ارسال موشک‌های ضدهوایی و پهپادهای تهاجمی به اوکراین اعلام کرده است. انگلستان تاکنون موشک های ضدتانک در اختیار ارتش اوکراین گذاشته است.  

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، ضمن استقبال از تصمیم رهبران انگلستان و هلند اعلام کرد که فرانسه نیز از ابتکار این دو کشور پشتیبانی می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، هفتۀ گذشته در جریان ملاقات خود با رهبران ایتالیا، آلمان و فرانسه موفق شد حمایت نظامی بیشتر این سه کشور اروپایی را در مقابل تجاوز ارتش روسیه به اوکراین جلب کند.

کشورهای غربی تاکنون از تجهیز نیروی هوایی اوکراین به جنگنده‌های پیشرفته خودداری می کردند. با این حال، دوشنبه گذشته، نخست وزیر انگلستان آمادگی این کشور را برای آموزش خلبان‌های نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد.

اجلاس شورای اروپا همچنین در نظر دارد که از نظر جزایی روسیه را مسئول ویرانی‌ها و جنایات به بار آمده پس از حملۀ نظامی این کشور به اوکراین معرفی کند.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز