اندکی صبر سحر نزدیک است! کانادایی ها به شدت در بدهی هستند و با بحران روانی و اقتصادی مواجه هستند

Submitted on Mon, 01/08/2024 - 19:37

این می تواند تاریکی قبل از سحر باشد.

به گزارش فایننشال پست، آخرین شاخص بدهی مصرف‌کننده از MNP، یک شرکت حرفه‌ای حسابداری و مشاوره کسب‌ وکار کانادایی، نشان می‌دهد که پس از نزدیک به دو سال مجازات افزایش نرخ بهره و تورم بالا، نگرش کانادایی‌ها نسبت به بدهی به پایین‌ترین سطح کاهش یافته است.

نظرسنجی سه ماهه MNP نشان می‌دهد که دیدگاه‌های کنونی کانادایی‌ها در مورد بدهی به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است و آنها نسبت به شرایط بدهی فعلی بدبینانه‌ ترین احساس را دارند که ناشی از افزایش تورم و نرخ‌های بهره است.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان در مورد توانایی خود در بازپرداخت بدهی خود نگران بودند. در نظرسنجی دیگری از Nanos، نیمی از کانادایی ها گفتند که نگران پرداخت وام مسکن خود هستند.

گرانت بازیان، رئیس MNP Ltd.، گفت: "قبض های تعطیلات به زودی باید پرداخت شود، تمدید وام مسکن در راه است و هزینه ها همچنان در حال افزایش است. همه اینها بر استرس می افزاید و می توانید ببینید که چه تعداد از کانادایی ها ممکن است از نظر ذهنی و از نظر مالی به بحران نزدیک شوند.

خبر خوب این است که مسکن در راه است. بانک مرکزی کانادا افزایش نرخ بهره را در ماه سپتامبر متوقف کرد و بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که چرخه فعلی افزایش نرخ به پایان رسیده است. اما اینکه چه زمانی نرخ ها شروع به کاهش خواهند کرد و تا چه حد، یک سوال دیگر است.

داگلاس پورتر، اقتصاددان ارشد بانک مونترال، گفت که خوش‌بینی در پایان سال ۲۰۲۳ به این دلیل که کاهش نرخ‌های بهره زودتر اتفاق می‌افتد، بالا بود، اما پس از سال جدید، «ارزیابی مجدد چشم‌انداز جدیدی از کاهش نرخ بهره» خواهد داد .

آمارهای اشتغال منتشر شده در روز جمعه نشان داد که نگرانی های مربوط به تورم هنوز برطرف نشده است. او گفت که رشد دستمزدها به ۵/۴ درصد، دو واحد درصد بالاتر از تورم کل، شتاب گرفت و "برای بانک کانادا بسیار بالاست."

«درخشش» قدرت در بازار املاک و مستغلات در ماه دسامبر نیز ممکن است یادآوری به بانک مرکزی باشد که بازگشت بهار گذشته را فراموش نکند.

تنها کاری که کانادایی ها می توانند انجام دهند این است که صبر کنند و این انتظار به طور فزاینده ای دردناک می باشد.

بدهی خانوارهای کانادا بالاترین میزان در میان G7 است و داده‌های جدید نشان می‌دهد که کانادایی‌ها مقدار بی‌سابقه‌ای از درآمد قابل تصرف خود را صرف بازپرداخت بدهی می‌کنند که بیشتر آن ناشی از افزایش پرداخت‌های وام مسکن است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، MNP گفت تعداد افرادی که فقط حداقل بازپرداخت ها را پرداخت می کنند در دو سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که فقط حداقل ها را در کارت های اعتباری خود پرداخت می کنند که ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. ۱۸ درصد گفتند که پول قرض کرده‌اند اما قادر به بازپرداخت سریع آن نیستند، که نسبت به دو سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

در یکی دیگر از نشانه های نگران کننده، کانادایی ها می بینند که وضعیت مالی خود را به سختی از بین می برند. نظرسنجی MNP نشان داد که از هر پنج نفر یک نفر گفته است که برای برای هزینه های روزانه و بیش پرداخت خرید خانه مجبورند از پس انداز خود استفاده کنند.

بازیان از MNP گفت: «به عبارت ساده، هزینه ها بالاست و بازپرداخت مورتگیج خانه نیز بالاست، که باعث می شود افراد بیشتری نسبت به بازپرداخت بدهی، تامین هزینه ها و چشم انداز مالی کلی بدبین شوند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز