اکثر کانادایی ها با افزایش قیمت بنزین با افزایش مالیات مخالفند

Submitted on Mon, 08/07/2023 - 20:21

برای هر تن از ۲۰ تا ۶۵ دلار کانادا !
دو سوم کانادایی‌ها در حال حاضر فکر نمی‌کنند زمان مناسبی برای افزایش مالیات کربن است و اکثریت آنها فکر می‌کنند که افزایش قیمت بنزین راهی ناکارآمد برای کاهش نشت سوخت است.

موسسه نانوس نظرسنجی را برای درک بهتر دیدگاه کانادایی ها در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق افزایش قبوض سوخت انجام داد. نظرسنجی از ۱۰۸۱ کانادایی بین ۳۰ جولای و ۲ آگوست ۲۰۲۳ انجام شد که نتایج آن بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری، طبقه بندی شده بر اساس سن و جنس، و پاسخ دهندگان تنظیم شده بود. نمونه نیز بر اساس موقعیت جغرافیایی طبقه بندی شد.

با نگاهی به کانادا به عنوان یک کل، ۲۱ درصد از پاسخ دهندگان فکر می کنند که افزایش مالیات کربن «زمان بد» است و ۴۶ درصد فکر می کنند که «زمان بسیار بد» است.

مخالفت با افزایش مالیات کربن در استان های Prairie ، جایی که ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که اکنون زمان اشتباهی برای افزایش قیمت کربن است، بیشترین میزان را دارد.

به طور مشابه، در منطقه ی Atlantic به میزان ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان زمان بندی را «بد» یا «بسیار بد» ارزیابی کردند. در کبک، ۵۳ درصد از پاسخ دهندگان نیز فکر می کردند که زمان بندی اشتباه بوده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در سال ۲۰۱۹، دولت فدرال اجرای قیمت کربن ملی را با ۲۰ دلار به ازای هر تن گازهای گلخانه ای معادل دی اکسید کربن آغاز کرد. از اول آپریل ۲۰۲۳، این قیمت به ۶۵ دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت سالانه ۱۵ دلار کانادا افزایش می یابد تا زمانی که به ۱۷۰ دلار کانادا در هر تن برسد.

بررسی Nanos همچنین نشان داد که تعداد فزاینده ای از کانادایی ها مالیات کربن را به عنوان یک استراتژی ناکارآمد برای کاهش مصرف سوخت می دانند.

در مقایسه با ۳۶ درصد در سال ۲۰۱۹، تعداد بیشتری از کانادایی ها می گویند که قیمت بالای بنزین به دلیل مالیات کربن، راه موثری برای کاهش مصرف سوخت نیست (۴۵ درصد از این دیدگاه حمایت می کنند).

در سال ۲۰۱۹، نانوس دریافت که ۱۶٪ از کانادایی ها فکر می کنند مالیات کربن موثر است و ۲۶٪ فکر می کنند که تا حدودی موثر هستند. اکنون تنها ۹ درصد فکر می کنند که مالیات بر کربن یک استراتژی موثر است، و ۲۳ درصد فکر می کنند که تا حدی موثر می باشد.

این نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی (۵۳ درصد) از کانادایی ها بر این باورند که برنامه فدرال برای قیمت گذاری کربن در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بی اثر است.

در انتاریو، ۳۳/۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مالیات کربن "موثر" یا "تا حدودی موثر" است. به همین ترتیب، ۳۳/۳ درصد از پاسخ دهندگان بریتیش کلمبیا گفتند که این مالیات ها می تواند به تشویق مردم برای استفاده کمتر از سوخت کمک کند.

شصت و پنج درصد از پاسخ دهندگان در انتاریو و ۶۳ درصد در بریتیش کلمبیا گفتند که فکر نمی کنند مالیات کربن راه موثری برای تشویق مردم به استفاده کمتر از سوخت باشد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز