آخرین مطالعه کانادایی نشان می دهد که عواقب عفونت کودکان به کوید جدی تر است

Submitted on جمعه, 01/14/2022 - 20:36

یک مطالعه جدید کانادایی نشان می دهد که کودکان ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عواقب و عوارض جدی پس از ابتلا به کووید-19 باشند.


تصویر: آسوشیتدپرس

این مطالعه که در JAMA Network Open منتشر شد، نتیجه‌گیری‌های خود را از یک مطالعه ی قبلی در مورد تأثیر ویروس بر کودکان و به دنبال آن مشاهدات روی ۳۲۲۱ کودکی که در این مطالعه شرکت داشتند، به دست آورد.

آمار نشان داد که ۳/۳ درصد از ۳۲۲۱ کودک در عرض ۱۴ روز عواقب جدی داشتند و ۲۲/۸ درصد در بیمارستان بستری شدند.

به گفته یکی از نویسندگان این مطالعه، دکتر استفن فریدمن، استاد گروه اطفال و طب اورژانس در دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری، در مقایسه با افرادی که به قدری بیمار هستند که به دلیل سایر بیماری های مشابه نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند از جمله آنفولانزا، برونشیت، یا ویروس سنسیشیال تنفسی کودکانی که به اندازه کافی بیمار هستند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، آنانی که به کووید آلوده شده اند، بیشتر از دیگرکودکان ممکن است عواقب جدی داشته باشند.

در این مطالعه، پیامدهای جدی کودکان مبتلا به کوید عوارضی از جمله حمله قلبی یا نارسایی قلبی، سکته مغزی، شوک سپتیک، آنسفالیت، نارسایی تنفسی و مرگ را تجربه می‌کنند، یا مجبور به انجام درناژ قفسه سینه و اکسیژن‌رسانی غشای خارج بدنی (ECMO) و سایر اقدامات نجات تعریف شده‌اند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، یافته‌ها نشان می‌دهد که کودکان بزرگ‌تر در معرض افزایش خطر عوارض و عواقب جدی هستند، در حالی که کودکان کوچک‌تر، به‌ویژه کودکان بسیار خردسال، در معرض خطر کمتری هستند. کودکانی که بیماری های زمینه ای جدی دارند نیز در معرض خطر بیشتری هستند.

محققان همچنین دریافتند مدت زمانی که کودکان در زمان درمان بیماری خود را داشتند با شدت عوارض و عواقب مرتبط بود. کودکانی که ۴ تا ۷ روز علامت دار بوده اند در مقایسه با سایر دوره های زمانی در معرض بالاترین خطر قرار دارند.

علاوه بر این، عوامل جغرافیایی نیز می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، گروه مرجع کانادایی به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطرات جدی نسبت به گروه مرجع ایالات متحده داشت. این ممکن است به این دلیل باشد که آزمایش و تست کوید در کانادا نسبت به ایالات متحده بسیار و به راحتی در دسترس است.

گزارش شده است که بیماران در گروه مرجع از آرژانتین، استرالیا، کانادا، کاستاریکا، ایتالیا، نیوزیلند، پاراگوئه، سنگاپور، اسپانیا و ایالات متحده بودند.

اما محققان همچنین به محدودیت های مطالعه اشاره کردند. به عنوان مثال، این مطالعه شامل کودکانی که مثبت بودند اما آزمایش نشده بودند، نمی شود. و همچنین داده‌های بیماران عمدتاً از دوره مارچ ۲۰۲۰ تا جون ۲۰۲۱، نتایج بر اساس موارد قبل از سیل دلتا و Omicron است و ممکن است وضعیت فعلی را به طور کامل منعکس نکند.

محققان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کودکان به این نتیجه رسیدند که این امر خطر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

گزارش شده است که۸۷/۶ درصد از کانادایی های ۱۲ ساله و بالاتر دو بار واکسینه شده اند. اما در میان کودکان ۵ تا ۱۲ ساله، این تعداد به تنها ۲ درصد کاهش یافت که از این تعداد ۴۵/۶ درصد تنها یک دوز دریافت کردند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز