آخرین گزارش هیئت املاک و مستغلات تورنتو: قیمت آپارتمان تورنتو در سال جاری افزایش خواهد یافت

Submitted on Mon, 05/08/2023 - 20:48

گزارش جدیدی که روز پنجشنبه توسط هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که علیرغم کاهش دو رقمی قیمت آپارتمان در تورنتو در سال گذشته، قیمت آپارتمان ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

گزارش هیئت املاک و مستغلات، که روز پنجشنبه منتشر شد، حاکی از کاهش 11.4۱۱/۴ درصدی قیمت فروش آپارتمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

در همین حال، فروش آپارتمان ۴۲/۹ درصد در مدت مشابه کاهش یافت زیرا بسیاری از فروشندگان و خریداران بالقوه به دلیل افزایش نرخ بهره توسط بانک کانادا در حاشیه ماندند.

TRREB گفت رشد قوی جمعیت، همراه با بازار بسیار رقابتی و مشارکت بیشتر خریداران خانه اول، منجر به "رشد " در فروش آپارتمان برای باقیمانده سال خواهد شد.

پل بارون، رئیس TRREB، در یک بیانیه خبری گفت، با وجود افزایش نرخ بهره، اجاره ها در حال رشد هستند و بسیاری از خریداران بالقوه اکنون کمتر از هزینه اجاره یک آپارتمان خریداری شده با وام مسکن پرداخت می کنند. علاوه بر این که از منفعت داشتن یک ملک و سرمایه گذاری بلند مدت بهره مند می شوند.

میانگین قیمت فروش کاندو در تورنتو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، 726664 دلار بوده است که از 809879 دلار در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است. اما انتظار می رود با ورود خریداران خانه اول به بازار، این تعداد افزایش یابد.

پیش‌بینی TRREB برای آپارتمان‌، نشانه‌هایی از جهش کلی در بازار دارد.

میانگین قیمت فروش یک خانه در ماه آپریل در منطقه تورنتو بزرگ 1,108,606 دلار بود که از 1,096,519 دلار در ماه قبل افزایش داشت. اما قیمت ها همچنان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

جیسون مرسر، تحلیلگر ارشد بازار در TRREB، گفت که بر اساس انتظارات مبنی بر افزایش فعالیت خرید خانه اولی ها در سال جاری، می‌توان انتظار بهبود هم در فروش و هم قیمت‌ها در بازار آپارتمان را داشت.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز