اخراج و مرخصی ۱۵۰۰ کارمند | ضرر یک میلیارد دلاری کرونا به حساب شخصی ترامپ

Submitted on Mon, 04/20/2020 - 17:27

رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته عید پاک را در باشگاه خصوصی خود در مارئه‌لاگو جشن گرفته بود، امسال با شیوع ویروس کرونا باشگاه را تعطیل کرد و بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان آن را به مرخصی فرستاد.


ترامپ و آبه شينزو در باشگاه مارئه‌لاگو
حتی خود دانلد ترامپ هم نمی‌توانست پیش‌بینی کند ناچار می‌شود درهای یکی از عمارت‌های بزرگ خود را در پالم بیچ فلوریدا ببندد؛ آن هم یک سال پس از برگزار کردن جشن عید پاک در باشگاه خصوصی مارئه‌لاگو. پس از تعطیل شدن باشگاه، مدیران مجموعه بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان آن را تا آینده نامعلوم به مرخصی فرستادند؛ شاید تا وقتی ویروس کرونا از بین برود!

از ۱۵۳ نفری که در روزهای گذشته از مارئه‌لاگو رفته‌اند، ۳۲ خدمتکار، ۱۹ پیشخدمت، ۱۱ ظرف‌شو، یک زیبایی‌شناس، یک مدیر اجرایی و یک نفر هم مدیر بخش زمین‌های تنیس هستند. مدیر منابع انسانی باشگاه ترامپ در اطلاعیه مربوط به مرخصی کارمندان و کارکنان نوشته است: «در شرایط فراگیری ویروس کرونا هنوز نمی‌توانیم تاریخ دقیق بازگشایی باشگاه و از سر گرفتن فعالیت‌های معمول را با حضور کارمندان اجرایی مشخص کنیم.»

ترامپ باشگاه مارئه‌لاگو را کاخ سفید جنوبی نام نهاده و در آن از برخی سران کشورها هم پذیرایی کرده است؛ از جمله آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن و ژاییر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل و نکته جالب اینکه هر سه نفر در مدیریت بحران کرونا از شهروندان خود بدترین نمره‌ها را گرفته‌اند. اندکی پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، هزینه ثبت نام و ورود به باشگاه خصوصی او دست‌کم دو برابر شد و به ۲۰۰ هزار دلار رسید.

درآمد باشگاه مارئه‌لاگو پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۱۶ حدود ۲۹ میلیون دلار بود و یک سال بعد به ۲۵ میلیون دلار رسید. بر اساس آخرین آماری که از گردش مالی این باشگاه منتشر شده، درآمد آن در ۲۰۱۸ با ۱۰ درصد کاهش روی عدد ۲۳ میلیون دلار ایستاده است. نام مارئه‌لاگو آخرین بار یکی دو ماه پیش با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای چند نفر از مهمانان شام ترامپ و بولسونارو دوباره سر زبان‌ها افتاد.

این تنها دارایی شخصی ترامپ نیست که با شیوع کرونا آسیب اساسی دیده است. سازمان ترامپ دست‌کم ۱۵۰۰ نفر از کارکنان خود را در دو ماه گذشته اخراج کرده یا به مرخصی اجباری فرستاده است. مهم‌ترین زمین گلف ترامپ در میامی که پیش از آمدن کووید-۱۹ هم از نظر اقتصادی به مشکل خورده بود، ۵۶۰ نفر را تا آینده نامعلوم مرخص کرده است.

بسته شدن زمین‌های ورزشی و خصوصی رئیس جمهوری آمریکا و کاهش ارزش بسیاری از بازارهای مالی جهان به دلیل شیوع گسترده کرونا تا امروز بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های ترامپ را فقط در یک ماه دود کرده و به هوا فرستاده است. رئیس جمهوری آمریکا ۲.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز