افسر بودجه پارلمانی کانادا هشدار می دهد که قیمت مسکن ۵۰ درصد بیش از قیمت واقعی ارزش گذاری می شود

Submitted on ی., 03/06/2022 - 20:09

تصور کنید اگر فردا قیمت مسکن تورنتو به طور ناگهانی 50 درصد از قیمت فعلی کاهش یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟ بسیاری از مردم می گویند این امکان پذیر نیست مگر اینکه خورشید از مغرب طلوع کند. با این حال، دفتر افسر بودجه پارلمانی کانادا (PBO) در آخرین گزارش خود درباره مقرون به صرفه بودن مسکن هشدار داد که قیمت مسکن کنونی کانادا به طور جدی بیش از حد ارزش گذاری شده است، به طوری که قیمت مسکن بسیار بیشتر از رشد درآمد و اعتبار افزایش می یابد و حتی در مکان هایی مانند تورنتو به ۵۰ درصد می رسد. این مقام بودجه هشدار داد که بسیاری از خانوارهای بدهکار در برابر شوک های اقتصادی آسیب پذیر خواهند بود.

گزارش سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۲۰۱۵، قیمت مسکن در چندین شهر بزرگ کانادا، از جمله همیلتون، تورنتو، اتاوا، ویکتوریا، هالیفاکس و ونکوور، از ظرفیت استطاعت خانواده بالاتر رفت و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت که غیر قابل تحمل بود.

ظرفیت استقراض خانوارها در طول همه‌گیری به دلیل کاهش نرخ بهره و حمایت مالی ناشی از COVID-19 پس از شروع همه‌گیری افزایش یافته است. با این حال، افزایش بیشتر قیمت مسکن به مراتب از رشد ظرفیت استقراض پیشی گرفته است و باعث شده است شکاف استطاعت همچنان افزایش یابد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌تا پایان سال ۲۰۲۱، متوسط ​​قیمت مسکن در کشور به ۸۱۱۷۰۰ دلار رسید که ۴۳ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۱۹ و ۹۷ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۱۵ افزایش داشته است.

میانگین قیمت مسکن در همیلتون، تورنتو، هالیفاکس و اتاوا تا دسامبر ۲۰۲۱، بر اساس برآورد ظرفیت وام‌گیری خانوارها، بیش از۵۰ درصد ارزش‌گذاری شده است. شهرهایی مانند ونکوور، مونترال و ویکتوریا نیز ۳۰ تا ۴۵ درصد بیش از حد ارزش گذاری شده اند. ریسک مالی خانوار برای کسانی که اخیرا خانه خریداری کرده اند افزایش یافته است.

گزارش افسر بودجه هشدار می دهد که خانوارها در سراسر کشور بودجه مسکن خود را به حد نهایی رسانده اند و نمی توانند هیچ گونه رکود اقتصادی را تحمل کنند. داده های گزارش نشان می دهد که ظرفیت تامین مسکن خانواده ها در تورنتو و ونکوور بسیار بیشتر از حداکثر ظرفیت واقعی عرضه مسکن بوده است. به ویژه خانوارها در برخی از جدیدترین مناطق کلانشهری، بیشتر در معرض خطر هستند و با افزاریش نرخ بهره توسط بانک مرکزی غرق خواهند شد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز