اعضای فراری دو خانواده‌ای که اخیرا توسط طالبان در دایکندی قتل‌عام شده‌اند، از کشتار بیشتر نگران‌اند

Submitted on ش., 11/26/2022 - 06:18

این رویداد صبح روز پنج‌شنبه ۳ قوس/۲۴ نوامبر در روستای «سیوک-شیبر» ولسوالی خدیر ولایت دایکندی رخ داده است.

طالبان با حمله به دو خانواده‌ در این روستا، ۹ تن از اعضای این دو خانواده شامل یک کودک ۳ ساله، یک کودک ۴ ساله و یک کودک ۶ ساله را به قتل می‌رسانند. در قتل‌عام این دو خانواده، یکی از اعضای ‌آن نیز به‌گونه بی‌رحمانه‌ای توسط طالبان، گردن زده شده است.

یکی از نزدیکان خانواده قربانی که پس از این رویداد، فراری شده است به ار.اف.ای می‌گوید که این رویداد با همکاری شماری از مردم منطقه که با این خانواده خصومت دیرینه‌ بر سر قطعه زمینی داشتند، رخ داده است.

منبع می‌گوید که نیروهای طالبان «بالای یک خانواده بزرگ از اقارب ما» با «مشارک خصمانه و بی‌رحمانه» میان طالبان و «مدعی‌های دوران انقلاب قبل از جمهوریت» حمله کرده‌اند.

به گفته منبع، این حمله به دلیل دعوا روی قطعه زمینی که مساله آن تقریبا به ۳۰ سال قبل برمی‌گردد، راه‌اندازی شده است.

اعضای باقی‌مانده این خانواده که اکنون فراری هستند می‌گویند که آنان از «عواقب و حادثه‌هایی» که ممکن است در آینده رخ دهد، هراس دارند.

طالبان در واکنش به این قتل‌عام می‌گویند که افراد کشته شده «باغیان» و «افراد مسلح» بودند که درپی حمله نیروهای طالبان کشته شده و یک زن نیز در این رویداد زخمی شده است.

در همین حال، یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز افزون بر محکوم کردن این رویداد تایید می‌کند که در این حمله طالبان ۴ کودک ۱ ساله تا ۱۴ ساله نیز کشته شده‌اند.

یونیسف این حمله را «عمیقات شوکه‌کننده و اندوهگین» توصیف کرده و گفته که تمام اعمال خشونت برضد کودکان را محکوم می‌کند.

طالبان درحالی یک خانواده هزاره را قتل‌عام می‌کند که این گروه، پیش از این نیز متهم به قتل‌عام هزاره‌ها بودند و با برگشت دوباره طالبان به قدرت، کارزار دادخواهی برای جلوگیری از نسل‌کشی هزاره نیز قوت بیشتر گرفت و مقام‌های خیلی از کشورها و نهادهای حقوق بشری از آسیب‌پذیری و خطری که هزاره‌ها در زیر اداره طالبان با آن روبه‌رو هستند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز