5 فعالیت مهم سوفی گرگوار ترودو، همسر جاستین ترودو، برای کانادا و مروری بر زندگی او

Submitted on س., 10/02/2018 - 17:31
Videos

اکثرا از سوفی گرگوار ترودو به عنوان همسر نخست وزیر کانادا جاستین ترودو یاد گشته، اما جدای از این وی نیز یک کانادایی با اعتقادات، اهداف و مبارزات خاص خود بوده و تاکنون فعالیت های بشردوستانه بسیاری انجام داده است. در ذیل ابتدا به مرور زندگی شخصی وی از گذشته تا حال پرداخته و سپس چندی از فعالیت های وی را بازگو خواهیم کرد.

سوفی تک فرزند بوده و در همسایگی خانواده ترودو در مونترآل بزرگ شده و دوست و هم کلاسی برادر کوچک تر نخست وزیر، میشل، بوده است. بنابراین پیش از انتصاب جاستین ترودو به عنوان نخست وزیر در سال 2003، با یکدیگر آشنا گشته و در سال 2005 ازدواج کردند.


لازم به ذکر است که سوفی پیش از ازدواج با ترودو، با چالش های خود مواجه گشت. وی در عنفوان جوانی به بیماریBulimia ، یک بیماری روحی روانی و اختلال تغذیه ای دچار گشته، که به موجب آن در اوایل دهه دوم زندگی خود، دو سال تحت درمان قرار گرفت.

این بیماری روحی، بسیاری از کارهای بشر دوستانه وی را به عنوان همسر نخست وزیر، که عنوان رسمی وی می باشد، تحت الشعاع قرار داده است، با این وجود کارهای خیریه او در سازمان سلامت روح و روان که در منظر عموم آشکار بوده، تنها فعالیت وی به شمار نمی رود.

در ادامه به مرور برخی از فعالیت های بی نظیر وی در رابطه با کانادا خواهیم پرداخت.

فعالیت های خیر خواهانه
وی سفیر Plan Canada، و حامی حقوق زنان بوده و کارهای زیادی برای افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای انجام داده است. وی حتی در زمان خبرنگاری خویش در Etalk نیز، به گزارش فعالیت های خیر خواهانه افراد مشهور می پرداخته است.

تغییر دیدگاه عموم نسبت به سیاستمداران
قطعا جاستین ترودو دیدگاه سیاسی عموم را با عنوان خوشتیپ ترین نخست وزیر جهان تغییر داده، اما سوفی نیز سهم خود را در این تغییر دیدگاه ایفا کرده است. مدت کوتاهی پس از انتخاب ترودو،تصویری از این زوج در Vogue منتشر گشت که در کانادا بر سر زبان ها افتاد. برای نخستین بار کانادا شاهد جنبشی عمومی بود که اعتبار آن تماما به سوفی تعلق داشت.

ارتقاء طراحان کانادایی در سطح جهانی
وی بسیار شیک پوش بوده و کمد خویش را با لباس های طراحان کانادایی پر کرده است. از جمله لباس های Aleks Susak ، که در سفری خانوادگی به هند پوشیده، و لباس های Lucian Matis که دو تا از آن ها را تنها در یک روز در جریان سفر دولت تردوو به واشنگتن در سال 2016، پوشیده بود.

نوشتن و خواندن یکی از ترانه های خویش
سوفی ترودو تنها همسر نخست وزیر نبوده، و خواننده/ترانه سرا نیز می باشد. وی یکی از ترانه های خویش را در رویدادی که به افتخار Martin Luther King در ژوئن 2016 بر پا گشته بود، اجرا کرد که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته، اما روی دیگر سوفی را نیز به همگان نشان داد. همانگونه که مادر شوهر وی، مارگارت ترودو در سال 1976 در مراسم خیریه ای چنین کرده بود.

الگوی مادران شاغل کانادا
به هنگام انتخابترودو به عنوان نماینده مجلس لیبرال،سوفی که در آن زمان در Etalk مشغول به کار بود، تمام هفته را در اتاوا با فرزندانش Xavier ، Ella-Grace و Hadrien گذراند. وی همواره الگوی مادران شاغل کانادایی بوده و موفقیت خانواده های پر مشغله را به همگان اثبات کرده است.

عبارت قدیمی پشت هر مرد موفق، زن موفقی ایستاده، کاملا برازنده سوفی می باشد که به عنوان شخصیتی عمومی، توجه بسیاری را به موضوعات مختلف جلب کرده، و در عین حال مادری وفادار، فردی بشر دوست، و مهمتر از همه، همواره خود درونش بوده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز