۱۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در کبک احداث می‌شود

Submitted on چ., 05/05/2021 - 13:05

گروهی از سرمایه گذاران درصدد هستند ۱۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در کبک ایجاد، تملک و نوسازی کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این اقدام با قرار دادن بالغ بر ۱۵۱ میلیون دلار بودجه در اختیار تعاونی‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و هیئت‌های مسکن اجرا خواهد شد.

این گروه با انتشار اطلاعیه‌ای در یک کنفرانس مطبوعاتی نیمه مجازی در مونترال اعلام هدف خود را از این کار حفظ تعداد واحدهای مسکن ارزان قیمت در کبک اعلام کردند.

وجوه مربوط به ساخت، تملک و نوسازی ساختمان‌ها بر اساس پروژه به پروژه سرمایه گذاری خواهد شد.

این گروه سرمایه گذاران شامل دولت های کانادا و کبک، «Fonds de solidarité FTQ» و ایوانهو کمبریج بوده و هر کدام بالغ بر ۳۰ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری می‌کنند.

چهار بنیاد دیگر نیز ۳۱ میلیون دلار به این پروژه کمک می‌کنند از جمله«Fondation Lucie et André Chagnon» ۲۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری می‌کند.

انجمن‌های حقوق مستاجران ضمن تحسین این اقدام خاطرنشان کرد که هنوز بسیاری از مشکلات بزرگ ساخت مسکن ارزان قیمت در کبک باقی مانده است. «FRAPRU» در این رابطه اظهار داشت: «این ابتکار خوب است، اما جایگزین بودجه کافی و مستمر دولت برای «Accès Logis»نمی‌شود، موضوعی که دولت فعلی کبک به آن توجهی ندارد.

این سازمان معتقد است که دولت‌ها باید با سپردن واحدهای اجاره‌ای به یک مجموعه یا مدیر بخش تعاونی، از واحدهای اجاره‌ای ارزان قیمت موجود محافظت کنند. «FRAPRU» از دولت كبک خواسته است كه در ساخت مسكن اجتماعي و ارزان قیمت بیشتر هزينه كند و در عين حال خريد گسترده واحدهاي موجود براي تبديل آن‌ها به مسكن اجتماعي را نيز تسهيل كند.

ورونیکا لافلام، سخنگوی «FRAPRU» نیز گفت: «اگر دولت از مستاجران حمایت کند، می توانند در خانه‌هایی که هستند بمانند».

حدود ۶۰ درصد از این بودجه برای ساخت ۴۵۰۰ واحد جدید در سراسر کشور در قالب طرح مسکن سریع و ارزان برای قشر آسیب پذیر در نظر گرفته شده است.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز