​اختصاص بیست و دو میلیون دلار بودجه برای تقویت ایمنی خیابان های تورنتو برای عابران و دوچرخه سواران

Submitted on جمعه, 07/06/2018 - 19:33

​اختصاص بیست و دو میلیون دلار بودجه برای تقویت ایمنی خیابان های تورنتو برای عابران و دوچرخه سواران
تورنتو- به دنبال افزایش سوانح رانندگی منجر به فوت در تورنتو و قربانی شدن چندین عابر پیاده و دوچرخه سوار، شورای شهر تورنتو با اختصاص 22 میلیون دلار بودجه برای تقویت ایمنی خیابان های شهرمان موافقت کرد. این مبلغ، مازاد بر 13 میلیون دلاری است که قبل از این تصویب شده بود.

بودجه جدید برای اجرای هرچه بهتر استراتژی Vision Zero مورد استفاده قرار می گیرد، که با هدف کاهش و حذف تلفات و مصدومیت های شدید عابران پیاده، دانش آموزان، سالمندان و دوچرخه سواران و همچنین مبارزه با تخلفات رانندگی مانند رانندگی بدون توجه، تدوین شده است.

جان توری، شهردار تورنتو در جلسه هفته گذشته شورای شهر بار دیگر بر عزم جزم خود برای حل مشکل و اهمیت اجرای صحیح Vision Zero تاکید کرد.

لازم به ذکر است که از سال 2018 به این سو، شهرداری تورنتو 21.3 میلیون دلار در پروژه Vision Zero سرمایه گذاری کرده است.

جنگ قیمت در بازار مسکن تورنتو و ونکوور
تورنتو- در گزارش جدید سازمان مسکن و وام مسکن کانادا (CMHC)، به جنگ قیمت در بازارهای مسکن تورنتو و ونکوور اشاره شده است. به گفته کارشناسان این سازمان، بیش از نیمی از خریداران مسکن در داغ ترین بازارهای مسکن کشور، چنین تجربه ای را پشت سر می گذارند.

بر اساس آمار منتشر شده، 55 درصد از خریداران در تورنتو و ونکوور و فقط 17 درصد از مونترالی ها برای تصاحب ملک مورد نظر خود وارد جنگ قیمت ها می شوند.

جنگ قیمت ها سبب بالا رفتن قیمت فروش در تورنتو و مونترال شده است. برای مثال خریداران خانه مستقل در تورنتو در نهایت مجبور شدند 125 هزار دلار بالاتر از مبلغ درخواستی بپردازند. مبلغ اضافی در مونترال حدود 55 هزار دلار بالاتر بود.

​داگ فورد با لغو تجارت کربن بهای بنزین را کاهش می دهد!
تورنتو- داگ فورد، رئیس دولت جدید انتاریو، برای ارزان تر کردن بنزین از خیر اجرای برنامه دولت لیبرال برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در انتاریو با اجرای سیستم تجارت کربن، می گذرد.

فورد سه شنبه گذشته اعلام کرد که دولت جدید محافظه کار پیشرو، توافقنامه تجاری انتاریو با کبک و کالیفرنیا برای به اجرا گذاشتن سیستم یا emissions trading و cap-and- trade را لغو کرده است. توافقنامه ای که باعث افزوده شدن 4.3 سنت به بهای هر لیتر بنزین شده بود.

فورد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هر سنتی که از صندوق cap-and-trade صرف شده است، پولی است که از جیب خانواده ها و کسب و کارهای انتاریو برداشت شده است. ما معتقدیم که این پول باید به جیب مردم بازگردانده شود. لغو مالیات کربن سبب کاهش بهای بنزین، هزینه گرم کردن خانه ها و همچنین قیمت محصولات مصرفی خواهد شد.

این حرکت، اولین قدم برای کاهش 10 درصد بهای هر لیتر بنزین می باشد. اما مشخص نیست که این کاهش چه موقع صورت بگیرد.

فورد اعلام کرد: قول داده بودم که دوران ولخرجی با پول مالیات دهندگان به سر آمده است. این قول با لغو مالیات کربن عملی شده است. مالیات کربن و تجارت کربن صرفا منبع درآمد دولت بوده و بر محیط زیست بی تاثیر هستند.

فورد تاکید کرد که بلافاصله و به طور منظم، برنامه هایی که بودجه شان از محل درآمد مالیات کربن و cap-and-trade تامین می شد، متوقف خواهند شد. از جمله برنامه اختصاص 1.9 میلیارد دلاری پرداخت یارانه برای تعویض پنجره ها و عایق بندی جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه آب، برق و گاز مصرفی.

همچنین یارانه های قابل توجهی که برای اتومبیل های برقی پرداخت می شد نیز حذف خواهند شد. بر اساس تصمیم دولت لیبرال، خریداران 20 اتومبیل برقی از جمله مدل های Tesla، Chevrolet، BMW، Ford، Mercedes-Benz، Toyota و Honda و چند مدل دیگر، واجد شرایط حداکثر 14 هزار دلار تخفیف بودند.

فورد کاهش بهای بنزین و کاهش هزینه الکتریسیته را در شکوفایی اقتصاد استان و اشتغالزایی موثر می داند.

یک روش مبتنی بر بازار جهت کنترل آلودگی از طریق ارائه مشوق های اقتصادی برای کاهش انتشار آلاینده ها می باشد. در این سیستم، دولت تعدادی سهمیه یا مجوز انتشار آلاینده ها در یک دوره زمانی محدود را می فروشد. شرکت هایی که موفق به کاهش میزان انتشار آلاینده ها می شوند، می توانند برای کسب درآمد بیشتر، مازاد سهمیه تعیین شده برای خود یا به عبارت دیگر را به سایر شرکت ها بفروشند.

آزمایش و تایید بیست و هفت نوع کرم ضد آفتاب توسط وزارت بهداشت کانادا
اتاوا- وزارت بهداشت و درمان کانادا در پی دریافت گزارش های متعدد درباره عوارض مصرف کرم ضد آفتاب Banana Boat و همچنین حساسیت زا بودن این محصولات، پس از آزمایش 27 نوع کرم ضد آفتاب موجود در بازار، دلیل جدی برای نگرانی نیافت و مصرف این محصولات را ایمن اعلام کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، تابستان گذشته، چندین گزارش در مورد حساسیت زا بودن محصولات این برند منتشر شد. یک مادر ساکن بریتیش کلمبیا مدعی شد که بدن پسر 12 ساله اش پس از مصرف این کرم، تاول زد.

کارشناسان وزارت بهداشت کانادا 27 نوع کرم ضد آفتاب ساخت شرکت های مختلف را در آزمایشگاه تست کردند. 18 نوع کرم مخصوص کودکان و نوزادان و 9 کرم دیگر مخصوص بزرگسالان بودند. نتیجه آزمایشات نشان داد که هیچ کدام از این محصولات حاوی مواد نگهدارنده حساسیت زا یا آلودگی میکروبی که می تواند سبب عوارض پوستی بشود، نبودند.

6 اسپری و لوسیون ضد آفتاب Banana Boat و 6 محصول برند Coppertone و همچنین 3 لوسیون Ombrelle مخصوص کودکان جزو محصولات تست شده بودند.

زباله های تورنتو عامل چاقی و بیماری راکون ها!
تورنتو- نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاهLaurentian سادبوری – انتاریو نشان می دهد که تغذیه راکون ها با زباله در تورنتو، بخصوص همبرگر، سیب زمینی سرخ شده و پیتزا، سبب چاقی و بیماری آنها شده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که رژیم غذایی ناسالم نه تنها انسان را در معرض ریسک ابتلا به دیابت و چاقی مفرط قرار می دهد، بلکه بر روی حیوانات وحشی نیز اثر مشابه دارد.

زباله، تا قبل از این جزو منابع غذایی راکون ها محسوب نمی شد. آنها قبل از سرازیر شدن به شهرها، در جنگل زندگی کرده و از تخم پرندگان، انواع توت وحشی و نرم تنان مانند حلزون ها تغذیه می کردند. اما توسعه شهرها به مناطق جنگلی و زیستگاه طبیعی راکون ها باعث شده آنها برای تامین غذا به شهرها و زباله ها روی آورند.

پژوهشگران برای بررسی تاثیر زباله های انسانی بر راکون ها، 60 حیوان را در سه زیستگاه متفاوت تحت نظر قرار دادند؛ گروه نخست در منطقه روستایی در غرب تورنتو (با حداقل زباله)، گروه دوم در یک منطقه حفاظت شده با دسترسی متوسط به زباله و گروه سوم در باغ وحش تورنتو که مملو از سطل های زباله پر از fast food می باشد.

همانطور که انتظار می رفت، راکون های ساکن باغ وحش به طور متوسط دو کیلو سنگین تر از همنوعان خود در دو منطقه دیگر بودند. ضمن اینکه میزان قند خون آنها نیز دو برابر بالاتر بود. به عبارتی آنها از هایپرگلایسمی (افزایش قند خون) رنج می بردند.

عمر ترامواهای نوی تورنتو کوتاه بود؛ نقص جوشکاری، واگن ها را راهی تعمیرگاه کرد!
تورنتو- 67 دستگاه از 89 واگن تراموای ساخت بمباردیه که پس از سال ها تاخیر بالاخره به تورنتو تحویل داده شدند، به دلیل وجود اشکال در جوشکاری به تعمیرگاه بازگردانده می شوند.

شرکت بمباردیه از سفارش 1 میلیارد دلاری برای تحویل 204 تراموای نو، فقط 89 دستگاه را تحویل داده است. تکنیسین های بمباردیه برای تعمیر هر واگن به 19 هفته زمان نیاز خواهند داشت. بنابراین به نظر نمی رسد که ترامواها تا قبل از سال 2022 آماده بهره برداری بشوند. البته TTC واگن های معیوب را به تدریج به کارخانه بمباردیه در کبک خواهد فرستاد تا سیستم ترانزیت با مشکل جدی روبرو نشود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز