گران ترین اجاره خانه ها از آن تورنتو و ونکوور نیست بلکه این شهر بیشترین کرایه خانه را داراست!

Submitted on جمعه, 07/12/2019 - 18:14

از آنجائیکه که همه ی ما می دانیم اجاره خانه ها نیز بالا رفته است. کانادا در شهرهای تورنتو و ونکوور بالاترین اجاره خانه ها را داراست و خانه ی استیجاری خالی فقط در حدود ۱٪ در این شهرها موجود است در حالیکه متوسط ملی ۲/۴٪ می باشد.

بنا به جدیدترین گزارش سی تی وی، آخرین گزارش این شرکت CMHC(شرکت مورتگیج و املاک کانادا) نشان می دهد که بیشترین فشار برای اجاره در کشور شهرهای تورنتو و یا ونکوور نیست بلکه Charlottetown در استان آتلانتیک می باشد و نرخ خانه های استیجاری خالی در این شهر ۰/۲٪ می باشد.

Charlottetown، پایتخت پرینس اداوارد آیلند می باشد که کوچکترین استان کاناداست.

گزارش CMHC حاکی از آن است که در بین ۳۷ شهر و منطقه در کشور Charlottetown پایین ترین نرخ خانه های خالی برای اجاره را دارد و بازار اجاره به وضعیت بحرانی رسیده است.

فیلیپ براون شهردار Charlottetown در مصاحبه ای با سی تی وی گفت که بازار خانه های استیجاری نمی تواند خارج از تحمل شهروندان باشد. وی گفت که مشکل یک روز و دو روز نیست بلکه در ده سال گذشته تهیه ی خانه ی اجاره ای مشکل بوده است. شاید شهر خیلی بزرگ است و کسی مانند تورنتو و ونکوور به این شهر توجه نمی کند.

براون گفت که در سال های اخیر این مشکل بیشتر و جدی تر شده است و دلایل زیادی برای این وجود دارد:

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، دلیل اول رشد جمعیت است. بنا بر آمار دولت فدرال نرخ رشد جمعیت در Charlottetown در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به ۵/۸٪ رسیده است که در استان های آتلانتیک بالاترین رشد را داشته است.

دلیل دوم افزایش بی اندازه ی تعداد دانشجویان می باشد و این دانشجویان شدیداً به دنبال خانه ی اجاره ای هستند.

دلیل سوم خدمات کوتاه مدت مانند Airbnb می باشد که به شدت افزایش یافته است. در گذشته صاحبخانه ها اطاق یا آپارتمان را به طور دراز مدت به مستأجران کرایه می دادند درحالیکه هم اکنون این انتخاب هم وجود دارد که کوتاه مدت اجاره کنند که این فشار را برای یافتن خانه های استیجاری بیشتر کرده است.

شهردار گفت که موقعیت بالا قیمت اجاره بهاء را بالا برده است و مستأجران باید اجاره ی بیشتری را بپردازند. درآمد متوسط ساکنان شهر پایین تر از متوسط ملی است اما کمبود خانه های استیجاری به این معناست که باید برای اجاره ی خانه پول بیشتری پرداخت و این فشار زندگی را بیشتر می کند.

براون گفت که دولت استان برای حل این مشکلات برنامه هایی دارد و یا تا حدودی فشار را کم کرده است. برای مثال شهر برای ساخت خانه های ارزان قیمت سرمایه گذاری کرده است یک قانون نیز اجرا شد و آپارتمان های اضافی و یا سوئیت های باغ باید به مستاجران بلند مدت اجاره شود، که در صورت اجاره به مستاجران کوتاه مدت غیرقانونی خواهد بود.

شهردار همچنین گفت که امیدوار است که دولت فدرال و دولت منطقه ای برای یافت راه های کم کردن فشار در بازار این شهر به کمک بیایند. اگرچه بعلت دشوار بودن این مشکل، باید گفت که در کوتاه مدت این مشکل حل نمی شود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز