کانادا میزان جذب دانشجویان بین المللی را توسعه خواهد داد!

Submitted on چ., 08/28/2019 - 09:23

دولت فدرال از استراتژی آموزش بین المللی پنج ساله خود رونمایی کرد.

استراتژی جدید پذیرش دانشجویان بین المللی برای یک دوره پنج ساله آزمایشی کانادا با تنوع و نوآوری بیشترمعرفی شد.

استراتژی دولت فدرال با تایید بر حضور پررنگ دانشجویان بین المللی در کانادا در طی سال 2019 از اهمیت بالغ بر 21 میلیارد دلار رشد اقتصادی حاصله برای کانادا سخن میگوید
بیش از 50 درصد از دانشجویان بین المللی در کانادا اهل چین و هند هستند و در شهر های بزرگی مانند کالگری، تورنتو و ونکوور متمرکز شده اند.
بر اساس استراتژی جدید ، دولت فدرال در نظر دارد میزان پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهایی مانند مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

شاخه دیگر این استراژدی جدید تمرکز بر تنوع بخشیدن به شهرهایی که دانشجویان بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل خواهند شد را دارد. بدین ترتیب استعداد های خارجی را به شهرهایی منتقل می کنند که معمولا نسبت به شهرهای بزرگ، دارای تعداد مهاجر کمتری هستند.
کانادا دارای دانشگاه های مشهور دنیا مانند مک گیل (McGill) در مونترال و دانشگاه تورنتو(University of Toronto) را ارائه می دهد که هر دو در بین دانشجویان بین المللی محبوب هستند.
دانشگاه های کوچکتر مانند دانشگاه لتبریج (University of Lethbridge,)، لتبریج (Lethbridge)، آلبرتا (Alberta) یا دانشگاه رودخانه تامپسون (Thompson Rivers University)، کاملوپس (Kamloops) و دانشگاه بی سی (B.C.) نیز ممکن است گزینه جذابی برای افرادی باشد که به دنبال ادامه تحصیل میباشند.
به گفته جیمز کار، وزیر تنوع تجارت بین المللی، دانشجویان بین المللی نوآوری را برانگیخته خواهند کرد و صلاحیت های متقابل فرهنگی را توسعه می دهند.
اگر دانشجویان خارجی بعد از اتمام تحصیلات ، مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند، در موفقیت اقتصادی کانادا نقش به سزایی خواهند داشت؛
همچنین افرادی که تصمیم میگیرند به کشور خود باز گردند، نمایندگان مادام العمر برای کانادا شده و برای کانادا ارزشمند خواهند بود.
یکی دیگر از عناصر استراتژی آموزش بین المللی کانادا ، سرمایه گذاری نزدیک به 100 میلیون دلار برای کانادایی هایی است که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند ، با تمرکز بر گروه هایی مانند افراد بومی ، کم درآمد و افراد دارای معلولیت که در طول تاریخ از چنین فرصت هایی محروم شده اند.
به گفته احمد حسین وزیر مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا در بیانیه استراتژی بین المللی آموزش "دانشجویان بین المللی "اغلب متقاضیان ایده آلی برای دریافت اقامت دائم کانادا برای این کشور هستند".
کانادا دارای ویژگی ارزشمند اخذ اقامت دائم پس ازاتمام مقطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی است بدین جهت بسیاری از این دانشجویان با قصد اخذ اقامت دائم کانادا آمادگی پرداخت هزینه های سنگین تحصیلی را در کانادا متحمل میشوند.
موسسات آموزشی و برنامه های آموزشی قوی به دو زبان انگلیسی و فرانسه؛ با برخورداری از تنوع فرهنگهای مختلف کانادا را برای بسیاری از دانشجویان خارجی جذاب نموده است علاوه بر این کیفیت زندگی بالا ؛ و فرصت های شغلی فراوان برای پس از اتمام دوره تحصیل امنیت مالی را برای این فارغ التحصیلان مهیا میسازد.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز