کانادا از این به بعد به قربانیان خشونت خانگی که ویزایشان لغو شده اقامت موقت میدهد

Submitted on پ., 08/01/2019 - 11:00

هدف این برنامه مراقبت از افراد آسیب پذیر، با اعطا کردن وضعیت مهاجرت قانونی به آنان است.

تازه واردان به کانادا که خشونت خانگی را تجربه میکنند، زین پس میتوانند برای دریافت اقامت موقت، بدون پرداخت هزینه، که به آنها شرایط مهاجر قانونی در کانادا را میدهد اقدام کنند. قوانین جدید برای افراد خارجی که شرایط ویزایشان به گونه ای تغییر کرده که دیگر واجد شرایط نیستند و مورد خشونت خانگی واقع میشوند، از 26 جولای اجرایی شده و اجازه اعطای مجوز اقامت موقت به فرد آسیب دیده و کودکان وابسته به او را برای مدت حداقل 6 ماه میدهد.

این قوانین برای افرادی که هنوز اقامت دائم دریافت نکرده اند و افرادی که شرایطشان در کانادا وابسته به همسر یا والد متجاوزشان است قابل استفاده می باشد.

احمد حوسن، وزیر مهاجرت راجع به اهداف این قانون جدید میگوید "هدف از این قوانین فراهم کردن حفاظت برای افراد آسیب پذیر خارجی که قربانی خشونت خانگی هستند، یا تحت تاثیر آن میباشند است. این قوانین با نظم دادن به شرایط اقامتشان در کانادا، به آنها کمک خواهد کرد."

در توضیحات آمده است که افسر مهاجرت می تواند در مواردی اجازه اقامت موقت صادر کند تا "زمانی برای قربانیان خشونت خانگی که ویزایشان تمام شده فراهم کند تا راجع به گزینه های مهاجرتشان بیشتر زمان داشته باشند" یا "به قربانیان خشونت خانگی اجازه دهد تا از اثرات فرد متجاوز دور شوند تا بتوانند تصمیمات بهتری راجع به اقدامات بعدیشان بگیرند."

وزارت مهاجرت اعلام کرده هدف از این قوانین این است که شرایط قربانیان خشونت خانگی "با سریعترین سرعت ممکن" برای دریافت اجازه اقامت موقت بررسی شود.

موارد مورد نیاز
وزارت مهاجرت اعلام کرده عوامل زیر در ارزیابی ها بررسی خواهند شد.
فرد مورد نظر به صورت فیزیکی در کانادا حضور داشته باشد و در حال تجربه سوء استفاده توسط همسر یا والدش در کانادا است، که می تواند شامل فیزیکی، جنسی، روانی، اقتصادی که می تواند شامل ناتوانی در تهیه غذا، لباس، خدمات پزشکی، سرپناه و غیره باشد؛ و
·آیا این فرد قصد دریافت اقامت دائم را دارد، که مشروط به باقی ماندن در رابطه ای است که در آن سوء استفاده وجود دارد، و در رابطه ماندن با این فرد برای باقی ماندن فرد در کانادا ضروری است.
قوانین جدید برای افرادی از ملیت های دیگر که خارج کانادا هستند اعمال نمیشود.

افرادی که برای دریافت اجازه اقامت موقت خشونت خانگی واجد شرایط شناخته می شوند، ممکن است واجد شرایط استفاده از مزایای بیمه برنامه سلامت فدرال کانادا نیز قرار گیرند، مشروط بر این که تحت پوشش بیمه دیگری نباشند.

افرادی که اجازه نامه هایشان برای حداقل 180 روز معتبر باشد، به صورت رایگان مجوز کار نیز دریافت خواهند کرد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز