کانادایی ها در سال ۲۰۱۹ درباره سه چیز نگران هستند!

Submitted on ش., 12/29/2018 - 15:40

با توجه به نظر سنجی که Imperial Bank of Canada انجام داد، سه چیزی که کانادایی ها برای سال آینده در رابطه با وضع اقتصادی زندگی خود نگران هستند به این ترتیب می باشد: صعود نرخ تورم، سقوط ارزش دلار کانادا و افزایش نرخ بهره

با توجه به اخبار فایننشال پست، دو سوم یا ۶۴ درصد یا بیش از ۱۵۰۰ نفری که با آنها مصاحبه شد اظهار داشتند: درباره ی بالا رفتن قیمت ها نگرانند، ۳۴ درصد اظهار داشتند نگران سقوط ارزش دلار کانادا هستند و ۳۱ درصد از افزایش نرخ بهره نگران بودند.

Jamie Golombek مشاور اقتصادی رویال بانک به این نکته اشاره کرد که غیر قابل انتظار ترین چیزی که در این نظرسنجی به چشم می خورد افزایش بدهی ۳۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ بود. بسیاری از مردم درباره ی مورتگیج و بدهی و همچنین قرضی که از بازسازی خانه بر دوش آنهاست نگرانند. مردم می خواهند قبل از بازنشسته شدن تمامی قرض های مورتگیج خود را پرداخت کنند.

بسیاری از کانادایی ها به خاطر خرید اتومبیل جدید به زیر قرض می روند. ( 2019 Volvo XC40.Courtesy Volvo )

از بین افراد مقروض در ۱۲ ماه گذشته ۳۴ درصد گفتند که آنها فقط هزینه های روزانه را می توانند بپردازند.۲۱ درصد این افراد گفتند به علت خرید اتومبیل جدید مقروض هستند و

۲۰ درصد گفتند که به خاطر بازسازی و تعمیرات خانه زیر قرض رفته اند. ۲۶ درصد کانادایی ها در این نظرسنجی به خاطر ترس از بالا رفتن هزینه ها در سال ۲۰۱۹ گفتند که اولویت اول آنها پرداخت قروض در سال آینده است.

حدود ۲/۳ کانادایی ها همچنین نگران بازار سهام هستند که به اوج خود رسیده است و این مسئله نیاز به کاهش بدهی را بیشتر می کند. در آخر کریستمس سال ۲۰۱۸ بازار سهام تورنتو ۱۵ درصد تنزل داشت که بیشترین تنزل در دهه ی اخیر بود. آشفتگی بازار سهام ممکن است باعث شود که مردم از سرمایه گذاری دراز مدت برای بازنشستگی اجتناب کنند و فقط به فکر پرداخت هزینه های زندگی در حال حاضر باشند.

Golombek گفت:«اگر شما طرح اقتصادی دراز مدت برای آینده دارید، نوسانات موجود در بازار سهام بر روی شما تأثیری نخواهد داشت»

با تنزل ارزش قیمت دلار کانادایی گرانی کانادایی ها از افزایش قیمت کالاهای وارداتی بیشتر می شود.درحال حاضر تحلیلگران با تنزل ارزش دلار کانادایی اختلاف نظر دارند. Emperor Silver پیش بینی کرد که ارزش دلار کانادایی تا ۱/۳۱ درصد در برابر دلار آمریکا افت کند که این افت به علت کاهش قیمت نفت می باشد. از سوی دیگر بی ام او اعتقاد دارد که دلار کانادایی با ارزش تر می شود زیرا که بانک مرکزی نرخ بهره را بالا می برد.

نرخ تبادل دلار کانادایی روز جمعه ۱.۳۶ دلار بود.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، افزایش بهره همچنین نقطه ی حساس محسوب می شود. بانک مرکزی شاخص نرخ بهره را در اکتبر امسال ۱/۷۵ دلار بالا برد و تحلیلگران پیش بینی می کنند نرخ بهره در سال آینده تا ۲/۵ درصد نیز بالا برود.

بالا رفتن نرخ بهره بیشترین اثر خود را بر لاین کردیت می گذارد.این اثر بر افرادی است که با بالا رفتن نرخ بهره از پولشان کم می شود.

در این نظرسنجی ۲۸ درصد مردم اعتقاد داشتند که بدهی های مورتگیج بزرگترین بدهی محسوب می شود.۲۸ درصد دیگر گفتند که بدهی ندارند و ۶ درصد، مقدم ترین
برنامه اقتصادی شان برای سال آینده پس انداز برای بازنشستگی است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز