پرداخت غرامت هنگفت بابت تخلیه غیرقانونی مساکن استیجاری در انتاریو

Submitted on چ., 05/29/2019 - 15:26

صاحب خانه های عزیزی که فکر می کنید راهی برای از بین بردن قوانین اجاره ای مزاحم تورنتو یافته اید: سخت در اشتباهید - و گرچه راندن مردم از آپارتمان های چند ساله خود به شدت وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما بهتر است پیش از افزایش هزاران دلاری نرخ اجاره، ابتدا حداقل دیوارهای منازل خود را رنگی بزنید. و از همه مهمتر این که، در نظر داشته باشید افزایش بیش از حد اجاره ها، به احتمال بسیار جریمه های هنگفتی نیز برای شما در پی خواهد داشت.

صاحب آپارتمانی در محله Little Italy، که اخیرا بازسازی گشته، پس از بیرون انداختن 5 مستاجر پیشین خود، به جرم نقض قوانین مساکن استیجاری انتاریو، به پرداخت 135,000 دلار جریمه محکوم گشته است.

بنا بر گزارش وزارت امور شهری و مساکن این استان، صاحب آپارتمانی استیجاری به نام .795 College Inc، به تمامی ساکنین آپارتمان هشت طبقه خود در نزدیکی تقاطع College و Shaw اخطار داده تا پیش از اواخر سال 2016 به علت "بازسازی گسترده"، آپارتمان را تخلیه نمایند.

طبق قانون انتاریو، مستاجرینی که بنا به دلایلی نظیر تعمیرات و بازسازی مجبور به تخلیه منزل بوده، از حق بازگشت به واحد های قدیمی خود پس از تکمیل کار و با همان اجاره پیشین برخوردار می باشند. مستاجرین سه واحد مختلف ساختمان 795 College Inc.، مایل به بازگشت به واحدهای خود پس از بازسازی بوده، و همانطور که باید به صورت کتبی تصمیم خود را به صاحبخانه اعلام نمودند. با این حال، در ماه نوامبر سال 2017، صاحبخانه تمام این سه واحد را به مستاجرینی جدید و با سه برابر قیمت اجاره 1250 دلاری پیشین اجاره داد. آپارتمان های سه خوابه و دارای دو سرویس بهداشتی این ساختمان در اکتبر سال 2017 به قیمت 4,200 دلار در ماه اجاره داده شد که تنها نمایانگر افزایش سریع نرخ اجاره در شهر می باشد.

پنج تن از مستاجرین این ساختمان از طریق قانون صاحب خانه/ مستأجر در تورنتو سعی بر توقف تخلیه منزل خود داشته، اما شکست خورده و در نهایت مجبور به یافتن مشاور حقوقی مستقل گشته و شکایت خود را به وزارت مسکن انتاریو، واحد اجرایی مسکن اجاره ای اعلام داشتند، و در نهایت پس از بررسی های کامل و درخواست مجازات مشروط، این پرونده در صبح روز دوشنبه به نفع مستاجرین بسته شده و صاحب خانه نیز به پرداخت 48,000 دلار غرامت کلی به علاوه 25 درصد از 12,000 دلار به عنوان غرامت قربانی و 75,000 دلار به عنوان غرامت اداری محکوم گشت.

با این همه، مستاجرین پیشین ساختمان قادر به بازگشت به واحدهای قدیمی خود نبوده؛ چرا که به صورت قانونی بیرون کردن مستاجرین حال حاضر آن امکان پذیر نمی باشد، اما حداقل برخی از آنان از عدالت برخوردار گشته اند.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز