هشدار پلیس تورنتو: مراقب دام کلاهبرداران تلفنی CRA باشید

Submitted on ی., 12/02/2018 - 20:54

هشدار پلیس تورنتو: مراقب دام کلاهبرداران تلفنی CRA باشید
پلیس تورنتو به مردم هشدار داد مراقب کلاهبرداری های تلفنی که خود را مامورین اداره مالیات کانادا (CRA) معرفی می کنند، باشند.

کلاهبرداران با جازدن خود به عنوان ماموران CRA با افراد تماس می گیرند و از قربانیان می خواهند بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.

به نقل از پلیس تورنتو، کلاهبرداران تلفنی شما را تهدید می کنند اگر بلافاصله این پول پرداخت نشود دستگیر خواهید شد و یا مجازات دیگری برای شما در نظر گرفته خواهد شد. این کلاهبرداران از افراد قربانی می خواهند بدهی ادعا شده را از طریق بیت کوین، ارز مجازی یا دیگر ارزهای رمزگذاری شده، کارت هدیه، کارت اعتباری و یا از طریق Western Union بپردازند. در برخی موارد کلاهبرداران از برنامه نمایش شماره تلفن آژانس درآمدهای کانادا و یا پلیس محلی جهت به دام انداختن فرد قربانی استفاده می کردند.

خاطر نشان می شود که CRA جهت پرداخت بدهی از طریق تلفنی و در قالب کارت اعتباری و کارت های هدیه و یا از طریق بیت کوین یا هر نوع ارز دیجیتال هیچ گونه مبلغی در خواست نمی کند. پلیس تورنتو توصیه می کند چنانچه هر گونه تماس مشکوکی با شما گرفته شد بلافاصله قطع کنید و از دادن اطلاعات شخصی خود جدا خودداری کنید و حتما ابتدا با آژانس یا کمپانی زیربط تماس بگیرید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

با هدف کاهش چنین تماس های جعلی با هماهنگی کمیسیون ارتباطات و رادیو-تلویزیون کانادا، National Do Not Call List در 30 سپتامبر 2008 منتشر شد. هدف از این برنامه جلوگیری از معامله تلفنی جعلی با کانادایی هاست. شماره ها را می توان از طریق دستگاه تلفن و دستگاه های بی سیم، فکس یا VoIP ثبت کنید. تاکنون 13 میلیون کانادایی این شماره ها را به ثبت رسانده اند.

رانندگانی که تابلوی ایست اتوبوس مدرسه را نادیده بگیرند گواهینامه ی رانندگیشان توقیف می شود
وزیر حمل و نقل، Paula Biggar، در مجلس نمایندگان ابراز کرد رانندگانی که از تابلوی ایست اتوبوس مدرسه رد شوند حرکتشان غیرقانونی بوده و گواهینامه رانندگی آن ها توقیف میشود.

به گفته Paula Biggar رانندگانی که این قانون را نادیده می گیرند، مجاز به رانندگی در Island roads نیستند.

رانندگان اتوبوس مدرسه، والدین و دیگران سالها خواستار اقدامات سختگیرانه تر دولت برای این حرکت غیر قانونی شده اند.

جریمه هایی که پیش از این در کانادا اجرا میشد بالا بوده، اما اکنون رانندگان با جریمه های بیشتر و سنگین تری مواجه میشوند.

عدم توجه به تابلوی ایست اتوبوس مدرسه منجر به توقیف گواهینامه به مدت سه ماه و همچنین از دست دادن 12 امتیاز خواهد شد و به علاوه آن جریمه ی 5000 دلاری نیز به همراه خواهد داشت.

پیش از این، مجازات به طور معمول شامل جریمه 1000 دلاری و کم شدن هشت امتیاز بود، که جریمه ماکزیمم 5000 دلار بود.

Biggar بیان کرد، اقدامات جدید 8 دسامبر عملی خواهند شد.

در ماه نوامبر Biggar در مجلس نمایندگان عنوان کرد، این جریمه در حال حاضر بالاترین میزان در کشور است. میزان جریمه در نوا اسکوشیا، از 697.50 دلار به 2,422.50 دلار رسید که رتبه دوم بالاترین میزان جریمه را گرفت و بعدی انتاریو است که میزان جریمه در آنجا 4000 دلار است و احتمال بازداشت هم وجود دارد.

رانندگان برای گرفتن گواهینامه توقیف شده شان باید با پلیس بزرگراه روبه رو شوند، 100 دلار بپردازند و دوره رانندگی defensive را طی شش ماه پس از اخذ گواهینامه خود به اتمام برسانند.

Biggar ذکر کرد که رانندگان پس از گذراندن دوره محاکمه خواهند شد و اگر در طول یک سال آینده باز هم جریمه شوند گواهینامه آنها به حالت تعلیق درخواهد آمد.

Biggar بیان کرد ما در حال همکاری با پلیس برای پیاده سازی راه حل هایی کاربردی هستیم. وی افزود که دولت در حال بررسی اقدامات پیشگیرانه بیشتری، از جمله افزایش جرایم استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی میباشد.

Biggar در ادامه بیان کرد ما در جهت افزایش ایمنی Island roads و اینکه دانش آموزان را در راه مدرسه ایمن نگه داریم به شدت تلاش میکنیم.

دولت فدرال برای خانوار کم درآمد اینترنت ارزان با پهنای باند بالا راه اندازی می کند
دولت فدرال برای خانواده های کم درامد که جهت مشارکت در امور نوآوری، علمی و توسعه اقتصادی (ISED) دارای صلاحیت هستند خبر خوشی دارد.

طبق گزارش های منتشر شده از 16 نوامبر 2018، خانوارهایی که در حال حاضر مشمول دریافت کمک هزینه کودکان از سوی دولت کانادا هستند، به طور تصادفی برای شرکت در این پروژه انتخاب می شوند.

Navdeep Bains، وزیر ابتکارات و نوآوری، طی نشست مقامات مخابرات کانادا 2018 از راه اندازی برنامه Connecting Families خبر داد و اعلام کرد بالغ بر 220,000 خانوار کم درآمد شامل این طرح خواهند بود.

Bains اعلام کرد، شرکت های مخابراتی Bell ،Cogeco ،Rogers ،SaskTel ،Shaw ،Telus و Videotron در این پروژه مشارکت دارند تا برای خانواده های کانادایی سرعت دانلود 10 مگابیت در ثانیه، 100 گیگابایت حجم اینترنت، نصب رایگان و اجاره مودم به ارزش 9.99 دلار در هر ماه با در نظر گرفتن حق مالیات به ارمغان آورند.

Rogers یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مخابراتی و رسانه های گروهی کانادا است که با شرکت مخابراتی Bell در مونترال و Telus در ونکوور همکاری دارد و به طور رسمی جهت مشارکت در پروژه Connecting Families اعلام آمادگی کرده است.

Peter King، مدیر ارشد مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباطات Rogers، در نشست رسانه ای 16 نوامبر، اذعان کرد: "اینترنت طیف گسترده ای از فرصت ها را فراهم می کند تا همه کانادایی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و این مسئله برای موفقیت کشور ما در عرصه اقتصاد دیجیتال امروز بسیار مهم است. وی افزود: ما مفتخریم که در این ابتکار جدید شرکت کنیم تا با محقق سازی دسترسی به اینترنت برای خانوارهای کم درآمد وفای به عهد کنیم.

همچنین Videotron شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی منطقه ای مونترال طی انتشار خبر رسانه ای در 15 نوامبر 2018 جهت مشارکت در پروژه اینترنت پهنای باند ISED اعلام آمادگی کرد.
لازم به ذکر است شرکت Rogers دارای یک برنامه اینترنتی با پهنای باند کم هزینه است.

Rogers با هدف ایجاد راه ارتباطی دیجیتال برای کانادایی ها برنامه ی اینترنتی پهنای باند را در ماه ژوئن سال 2013 با موفقیت راه اندازی کرد و از آن زمان با شرکت لندن و مایکروسافت (LMHC) در منطقه لندن، انتاریو مشارکت داشته است.

بر اساس گزارش رسانه ای Rogers در 16 نوامبر، این شرکت مخابراتی در حال حاضر با 280 سازمان مسکن در سراسر انتاریو، نیوبرانزویک و نیوفاندلند همکاری می کند این در حالی است که بیش از 200,000 خانوار مشمول دریافت خدمات می باشند.

برنامه Connecting Families بین نوامبر 2018 و مارس 2022 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین شرکت Bell و Telus در اجرای این پروژه و پیش برد اهداف مربوطه از طریق ایمیل همکاری خود با دولت فدرال را رسما اعلام کردند.

اطلاعات حدود 500 میلیون مشتری هتل‌های ماریوت احتمالا به سرقت رفته است
ماریوت اینترنشنال Marriott International روز جمعه اعلام کرد حدود 500 میلیون مهمان هتل های این شرکت احتمالا قربانی هکرهایی شده اند که در بسیاری موارد، شماره های گذرنامه، تاریخ تولد یا دیگر اطلاعات هویتی را به سرقت برده اند. این هک یکی از بزرگ ترین مواردی است که تاکنون فاش شده است.

این خبر باعث کاهش شدید شاخص سهام ماریوت و انجام تحقیقات در دست کم سه ایالت از جمله نیویورک شد جایی که باربارا آندروود دادستان آن در توییتر اعلام کرد: «اهالی نیویورک حق دارند بدانند که از اطلاعات شخصی اشان حفاظت می شود».

ماریوت اعلام کرد هشتم ماه سپتامبر به این شرکت هشدار داده شد که تلاشی برای هک بانک اطلاعاتی سیستم رزرواسیون هتل های آن در آمریکا انجام شده است.

تحقیقی متعاقب آن در نوزدهم ماه نوامبر مشخص کرد که از سال 2014 افرادی به شبکه استاروود Starwood دسترسی غیرمجاز داشته اند که این باعث به خطر افتادن اطلاعات مالی و شخصی شده است.

شبکه استاروود شامل هتل هایی از جمله شرایتون Sheraton، وستین Westin، فور پوینتس Four Points و دابلیو W است.

آرن سورنسون Arne Sorenson رئیس شرکت ماریوت در بیانیه ای اعلام کرد: «ما عمیقا متاسف هستیم که این اتفاق افتاده است».

نتیجه تحقیقات نشان می دهد که برای حدود 327 میلیون مهمان، اطلاعات هک شده شامل مواردی همچون اسامی، آدرس، شماره گذرنامه و تاریخ تولد بوده است.

ماریوت همچنین این احتمال را رد نکرد که هکرها موفق شده اند به برخی از اطلاعات رمزگذاری شده کارت های اعتباری دسترسی پیدا کرده اند.

این شرکت اعلام کرد برای دیگر مهمانان، اطلاعات به اسامی و برخی مواقع دیگر اطلاعات همچون آدرس رایانامه و خانه یا دیگر موارد محدود بوده است.

ماریوت اعلام کرد با قربانیان هک تماس خواهد گرفت و از آنهایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، حمایت خواهد کرد.

این شرکت همچنین در حال همکاری با کارشناسان امنیتی و انتظامی به منظور تقویت امنیت سامانه خود است. به علاوه نیویورک، دادستان ها در پنسیلوانیا و مریلند نیز در حال تحقیق درباره این حادثه هستند. مقامات فدرال این حادثه را رصد می کنند.

سخنگوی پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد: «اف بی آی از گزارش ها مطلع است و اوضاع را آن طور که مناسب است، پیگیری می کند».

بزرگ ترین هکی که تاکنون انجام شده است، حدود سه میلیارد حساب کاربری یاهو را در سال های 2013 و 2014 هدف قرار داد.

تاریخچه گروه هتل های ماریوت


منبع عکس: bstatic

جان ویلارد ماریوت در هفدهم سپتامبر ۱۹۰۰در یوتا متولد شد، دومین نفر از هشت فرزند هایرام ویلارد ماریوت و النا موریس ماریوت بود.

جان ویلارد مشغول پرورش چغندر قند و گوسفند در حوالی مزرعه کوچک خانوادگی شان بود. او به سرعت یاد گرفت که به تفکر و ابتکار عمل خود تکیه کند. ماریوت سالها بعد اظهار داشت:«پدرم مسئولیت یک مرد را در بچگی به من می داد. او از من می خواست که انجامش بدهم اما هرگز درمورد روش انجام آن با من حرف نمی زد. این کار را کرد تا خودم را بیابم.»

در ۱۳ سالگی ماریوت می رفت که برای خودش کسب و کاری راه بیاندازد و از خواهر و برادر جوانتر خود برای کشت کاهو کمک گرفت. در پایان تابستان از برداشت محصول ۲۰۰۰دلار بدست آورد که فورا آن را به پدرش تقدیم کرد. در سال بعد هایرام با فروش ۳۰۰۰ گوسفند کارها را به پسر ارشدش واگذار کرد و پسرش را با قطار و با اطمینان کامل به سان فرانسیسکو فرستاد.

منبع عکس: franchisopedia

بیل، به همان اندازه که عاشق فضاهای باز و عظمت رشته کوه های راکی بود، رویاهایی فراتر از مزرعه خانوادگی داشت. با این حال، بدون آموزش، چشم انداز خود را محدود می دید. پس از تکمیل یک ماموریت دو ساله برای کلیسای مورمون در انگلستان، ماریوت در سال ۱۹۲۱ برای بدست آوردن مدرک دانشگاهی به یوتا بازگشت و با تلاش فراوان ابتدا از دانشگاه وبر جونیور و پس از آن از دانشگاه یوتا فارغ التحصیل شد. هزینه شهریه را از فروش اقلامی از جمله هیزم و لباس های پشمی جمع آوری می کرد. زمانی که تحصیلات وی در دانشگاه تمام شد، هزاران کیلومتر دورتر در پایتخت کشور به برنامه ریزی برای شروع کسب و کار خودش می اندیشید. ماریوت و شریکش هیو کولتن ۶٫۰۰۰ دلار برای خرید تجهیزات و اجاره فضا برای کارهای کوچک خود جمع کردند.

کسب و کار نوپای او راه اندازی شد. ماریوت فقط دو هفته بعد برای شرکت در رویداد دیگری که زندگی وی را تغییر می داد به سرعت به یوتا برگشت: ازدواج با آلیس شیتز. در تاریخ ۹ ژوئن سال ۱۹۲۷، یک روز پس از فارغ التحصیلی آلیس از دانشگاه یوتا، این زوج در شهر سالت لیک ازدواج کردند. برای ماه عسل خود، با یک خودروی فورد مسیری طولانی و پر از دست انداز را طی کردند.

برای ۵۸ سال آینده- تا قبل از فوت وی که در سال ۱۹۸۵ روی داد، جی ویلیارد ماریوت به ندرت استراحت می کرد. هنگامی که ماریوت در حال رونق کسب و کار خود بود، به معنای واقعی با کار خود زندگی می کرد، نفس می کشید و رویا پردازی می کرد. حتی هنگامی که پسر بزرگ ماریوت، جی ویلارد «بیل» ماریوت،بزرگ ترین مسئولیت و سمت مدیر عاملی شرکت را در سال ۱۹۷۲ به عهده گرفت، بنیانگذار نتوانست خود را بازنشسته کند.
«از کارمندانتان مراقبت کنید تا آنها از مشتریانتان مراقبت کنند»، او بطور مداوم این را به مدیران ماریوت توصیه می کرد. ابراز یک باور عمیق گامی مهم در بوجود آوردن فرهنگ درست شرکت بود.

دفتر مرکزی شرکت در مریلند، قرار دارد. ماریوت داری چندین برند مختلف است. از شناخته شده ترین برندهای آن می توان J.W. Marriott Hotels and Resorts, Renaissance Hotels and Resorts, Ritz-Carlton, Courtyard and Residence Inn را نام برد.

برند Courtyard دارای امکانات رفاهی برای مسافران در سفرهای کاری، ازجمله دسترسی به اینترنت است. برندهای Ritz-Carlton و J.W Marriott در جستجوی یک تجربه به یادماندنی، از جمله نهارخوری و دکور فوق العاده زیبا برای مسافران است.
انگیزه
همچنین مسافرین پس از استفاده از خدمات، به عضویت باشگاه Marriott Rewards در می آیند که فرصتی برای کسب امتیاز اقامت در هتل، ایرلاین مایلز، ارتقا اتاق، خرید و … را فراهم می نمود. در کل سطحی از خدمات برای مسافران کثیرالسفر وجود دارد: نقره، طلا و پلاتین. اعضایی که نقره، طلا و پلاتین می باشند از مزایای ویژه، از جمله شماره تلفن طراحی شده برای رزرو بهره می برند. اعضای پلاتین به محض ورود هدیه ای را از هتلهای ماریوت در سراسر دنیا دریافت خواهند کرد.

در شب هشتاد و پنجمین سالگرد افتتاح ماریوت، بیل ماریوت رهبر قدیمی ماریوت آرن سورنسون را بعنوان رییس و مدیرعامل شرکت نام برد، حصول اطمینان از تداوم همراه با نوآوری مستمر، برند جدید، طرح های تجاری جدید، تعهدات جدید خدمات رسانیو فرصت های جدید برای همکاران از برنامه های آتی او می باشد.

جی ویلیارد ماریوت، قبل از مرگش، یک بار که برای تعطیلات در ۱۳ آگوست ۱۹۸۵ به New Hampshire رفته بود، فلسفه های شخصی اش را که در تمام عمر، او را پیش برده بود، بطور خلاصه اینچنین بیان نمود:

«یک مرد باید سازنده باشد و کارهای سازنده انجام دهد. او باید در مسائلی که در این دنیای شگفت انگیز وجود دارد سهمی داشته باشد. باید کسی باشد که از او حساب ببرند. او باید زندگی کند و هرروز را به روزی بی پایان تبدیل کند. گاهی اوقات دشوار است، اما این چیزی است که من قصد دارم انجام دهم.»

ممنوعیت دسترسی به برنامه های پورن از طریق وای فای رایگان کافی شاپ های استارباکس
احتمالا با شنیدن این خبر شوکه خواهید شد، آخر چه کسی در کافی شاپ های استارباکس پورن تماشا می کند، در حالی که سایر افراد مشغول سفارش نوشیدنی فصل مورد علاقه خود می باشند؟ لیکن با شروع سال آینده، تماشای این گونه محتوا در کافی شاپ های مذکور ممنوع خواهد گشت.

با وجود ممنوعیت تماشای پورن در فروشگاه ها، شواهد گواه آن است که افراد بسیاری در کافی شاپ های استارباکس به تماشای این گونه محتویات می پردازند.

گروه فعال ضد پورن Enough Is Enough با شعار "اینترنت را برای کودکان و خانواده ها امن تر سازید"، در سال 2016، شرکت McDonald را مجبور به فیلتر این گونه سایت ها از طریق وای فای رایگان خود ساخته و در ادامه از استارباکس نیز همین خواسته را عنوان داشت و در این راستا 26 هزار امضا جمع آوری کرد، که تا به امروز هیچ گونه اقدامی در این باره توسط این کافی شاپ صورت نگرفته بود.

حال این کافی شاپ زنجیره ای طی بیانه ای اعلام داشت که از سال 2019 دسترسی به این گونه محتویات را از طریق وای فای رایگان در کافی شاپ های ایالات متحده خود ممنوع داشته و این گونه سایت ها را فیلتر خواهد کرد.

در راستای انتقام از استارباکس، مدیر عامل شرکت YouPorn، از آغاز سال نو، آوردن نوشیدنی های این کافی شاپ به درون شرکت را ممنوع ساخته است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز