نوجوانان در سراسر کانادا میتوانند درگیری های ذهنی خود را با ارسال پیامک به مشاور رایگان حل کنند

Submitted on ش., 11/10/2018 - 16:23

نوجوانان در سراسر کانادا میتوانند درگیری های ذهنی خود را با ارسال پیامک به مشاور رایگان حل کنند
از این پس نوجوانان در سراسر کانادا میتوانند برای دریافت کمک راجع به مشکلات ذهنی خود از پیام کوتاه استفاده کنند.

سازمان خیریه Kids Helping Phone راهی جدید برای کمک به حل مشکلات ذهنی جوانان ایجاد کرده است.

از طریق سیستم پیامکی دو زبانه که در تمام کشور فعال است جوانان میتوانند 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته از مشاوره ذهنی بهره گیرند.

با ارسال کلمه CONNECT به شماره 686868، افراد میتوانند با اطمینان با یک مشاور آموزش دیده راجع به هر مشکلی، بزرگ یا کوچک چت کنند. افرادی که میخواهند از این سرویس استفاده کنند نیاز به ارتباط اینترنتی یا برنامه خاصی ندارند، همچنین تمامی صحبت ها میان فرد و مشاور داوطلب نیز محرمانه است.

در وبسایت این موسسه نوشته شده است که "بعضی مردم هنگامی که واژه مشاوره را میشوند حس خوبی ندارند. اما باید بدانید که اساسا مشاوره به معنی صحبت کردن با کسی است که راجع به برخی مشکلات با موضوعات متفاوت اطلاعات زیادی دارد. ما مشاوره را به عنون صحبت با کسی که میشود به او اعتماد کرد، شمارا قضاوت نخواهد کرد، و میخواهد به شما کمک کند تلقی میکنیم."

این طرح به صورت آزمایشی در زمستان قبل انجام شد که در طی آن 13000 مکالمه انجام گرفت.

مطالعات نشان داد که رایج ترین مشکلات میان جوانان کانادا، خشم، مشکل در رابطه و احساس تنهایی بود. 24% تماس گیرندگان تمایل به خودکشی داشتند.

پیش از این بسیاری از جوانان در کشور به علت عدم اطمینان، اینترنت غیرقابل اعتماد و طرح های مکالمه محدود برای مشاوره با افراد حرفه ای دچار مشکل بودند.

شیوا اشکانی، متهم پرونده تزریق بوتاکس غیرقانونی تحت نظر روانپزشک قرار گرفت
پرونده شیوا اشکانی، 43 ساله، که از سال 2015 با معرفی خود به عنوان پرستاری مجاز به تزریق بوتاکس و فیلر روی آورده و به چندین نفر آسیب رسانده بود، 11 ماه پس از مجرم شناخته شدن به هشت فقره جرم، نظیر جعل و تعرض، هم اکنون با موردی غیرمعمول مواجه گشته است.

وی که انتظار می رفت در آخرین دادگاه به زندان محکوم گردد، اینک پس از ابراز نگرانی های وکیل مدافع خود، Maureen Addie، مبنی بر سلامت روانی وی که توسط روانپزشک دادگاه، دکتر Derek Pallandi، نیز تایید گشته، با رای دادگاه به گذراندن یک دوره 30 روزه تحت نظر روانپزشک محکوم گشت.

روانپزشک دادگاه اظهار داشت داروهایی در جلسات اولیه روانپزشکی برای وی تجویز گشته اما به نظر نمی رسد که آن ها را مصرف کرده باشد، وی همچنین خاطر نشان کرد که حکم مذکور صرفا جهت بررسی سلامت روان وی بوده و دلیلی بر انکار جرایم وی نیست.

لازم به ذکر است که اجرای این حکم پیش از 15 نوامبر و یافتن تخت خالی برای وی امکان پذیر نمی باشد.

اشکانی روز گذشته بدون ارائه هیچ گونه نظری در مورد روند دادگاه، به همراهی زنی جوان دادگاه را ترک کرد.

کارتهای PRESTO جایگزین Metropasses می شود
بسیاری از مسافران به خاطر راحتی و صرفه جویی در پولشان از TTC استفاده می کنند. با این حال، کارتهای Metropasses تا پایان سال جاری دیگر گزینه معتبری برای پرداخت نخواهند بود و فروششان در 31 دسامبر 2018 متوقف میشود.

به جای خرید Metropass جدید در هر ماه، کاربران باید از کارتهای PRESTO استفاده کنند.

کارت PRESTO همانند Metropasses به قیمت 116.75 دلار ارائه می شود و همچنان مسافران میتوانند هر ماه سفر نامحدود داشته باشند.

کاربران باید مبلغ 6 دلار برای خرید کارت بپردازند و همچنین باید یک کارت عکسدار TTC به مبلغ 5.25 دلار از Sherbourne Station photo ID Centre خریداری کنند.

به گفته ی استوارت گرین مدیر ارشد TTC، دانش آموزان باید این شناسه عکسدار را همیشه همراه داشته باشند و دانشجویان واجد شرایط تخفیف هستند.

برخلاف کارت Metropass، اگر کارت PRESTO گم شود، می توان حساب را لغو و آن را با کارت دیگری با تمام اعتبار قبلی جایگزین کرد.

کارتهای PRESTO در ماه نوامبر در Shoppers Drug Mart ،PRESTO Fare Vending Machines در ورودی ایستگاه مترو TTC و در وب سایت PRESTO در دسترس خواهد بود.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز